Generelt om afbestilling
Afbestilling af en rejse skal altid ske via telefon og umiddelbart efter at omstændighederne der gør at rejsen må afbestilles opstår. Ved afbestilling af rejser udenfor åbningstid, kontakt altid flyselskabet og/eller hotel direkte. Meddel derefter TripX via email om hvad du har afbestilt.

Hotelafbestilling (når du kun har bestilt hotel)
Regler for afbestilling, ændring og tilbagebetaling for hoteller varierer fra hotel til hotel. Afbestiller man ikke inden afrejse får man oftest ingen tilbagebetaling. Kontroller inden bookingen bestemmelserne for det hotel du påtænker at booke. TripX betingelser kan adskille sig fra hotellets officielle betingelser.

Afbestilling af hotel + fly
Fly-delen af rejsen kan normalt ikke betales tilbage ved afbestilling. Sædvanligvis kan hele eller dele af hotelopholdet betales tilbage, afhængigt af hvor lang tid i forvejen afbestillingen sker. Kontakt TripX omgående hvis behov får en afbestilling opstår for at få information specifikt for din rejse.

Administrationsgebyr
I det tilfælde at der kan tilbagebetales penge for rejsen efter en afbestilling tager TripX et administrationsgebyr. Dette gebyr er som udgangspunkt kr. 495 per person, men kan varierer for den specifikke rejse. Rejsen skal altid afbestilles før afrejse for at der kan være mulighed for tilbagebetaling af dele af rejsen.

Afbestillingsbeskyttelse
Hvis du vil være sikker på at kunne afbestille rejsen, og få fuld tilbagebetaling ifm. sygdom og anden alvorlig forhindring for rejsens gennemførelse, anbefaler vi at tegne en afbestillingsbeskyttelse. Det kan læse mere under “Afbestillingsbeskyttelse“. Ønsker du at anmelde en skade skal du udfylde denne formular.