logo
logo

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

,

Rejsebetingelser

{{wt_travel_provider}}

Sidst opdateret: 2023-12-27

1. TripX købs- og rejsevilkår for ferierejser, der sælges som individuelle rejsekomponenter og ikke omfattes af pakkerejseloven

Disse regler gælder for de ferierejser, hvor TripX kun formidler individuelle rejsekomponenter som nedenfor.

Arrangering af hotelværelser:

TripX har gennem omfattende kontroller og forhandlinger indgået aftaler med hoteller af god kvalitet i de respektive hotelkategorier til meget gunstige priser. Når du bestiller hoteller på TripX, fører vores avancerede teknologi dig ind i hotellets reservationssystem, hvor du kan drage fordel af vores forhåndsforhandlede minipriser. I forbindelse med reservationen aftaler du en tredjepartsaftale med hotellet. Hotellet bliver således din kontrahent. Umiddelbart efter reservationen får du adgang til et hotelværdibevis, som berettiger dig til det bestilte hotelophold. Bemærk venligst, at check-in normalt er kl. 14.00 på den bestilte ankomstdag, og check-out er kl. 12.00 på datoen for afrejse fra hotellet. I nogle tilfælde kan check-out være kl. 11.00. Bemærk at hvis du har booket et dobbeltrum for 1 person, har hotellet ret til at optimere sin belægning og omplacere dig til eksempelvis et “Twin/Double for Single Use”, hvilket kan været et mindre rum med en enkeltseng.

Arrangering af flyrejser:

TripX har et bredt samarbejde med de fleste flyselskaber, i øjeblikket omkring 100 selskaber. Når du bestiller fly gennem TripX, er du via vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i flyselskabernes reservationssystem. I forbindelse med reservationen opretter du en tredjepartsaftale med flyselskabet. På samme tidspunkt som du betaler til TripX overføres omkostningerne for flybilletten til flyselskabet. Flyselskabet bliver således din kontrahent. Umiddelbart efter bestilling får du adgang til en/flere separat(-e) flybillet(-ter), som er 100 % betalt.

Arrangering af lejebiler:

TripX har et bredt samarbejde med de fleste biludlejningsfirmaer, i øjeblikket omkring 65 firmaer. Når du bestiller udlejningsbil via TripX, er du gennem vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i biludlejningsfirmaernes reservationssystem. Biludlejningsfirmaer får mulighed for at give den bedste pris på netop din forespørgsel. Det betyder, at konkurrencen om din forespørgsel er skarp, og der er ofte 5-10 biludlejningsfirmaer, der stræber efter at give dig den bedste pris på din forespørgsel. I forbindelse med reservationen indgår du en tredjepartsaftale med biludlejningsfirmaet. I samme øjeblik, du betaler til TripX, overføres omkostningerne for din udlejningsbil til biludlejningsfirmaet. Biludlejningsfirmaet bliver således din kontrahent. Kort efter reservationen får du adgang til en separat biludlejningskupon, der er 100 % betalt.

Arrangering af transfer på destinationen:

Udvalget af transfers kan variere mellem destinationer, og de tilgængelige muligheder vil blive præsenteret under bookingprocessen.

Definitioner:

Transfer med bus: Transport deles med andre rejsende, og bussens størrelse tilpasses efter antallet af rejsende og deres valg af hotel. Det kan betyde, at bussen stopper ved mere end ét hotel og nogle gange et stykke fra nogle hoteller.

Overførsel med taxa / privat overførsel: En privat transport specielt for den rejsende plus eventuelle medrejsende. Denne transfer kører direkte til den rejsendes hotel.

TripX samarbejder med transferfirmaer på rejsemålene. Når du bestiller en transfer gennem TripX, er du gennem vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i transferfirmaernes reservationssystem. I forbindelse med reservationen opretter du en tredjepartsaftale med transferfirmaet på dit valgte rejsemål. I samme øjeblik som du betaler til TripX, overføres transferomkostningerne til transferfirmaet. Således bliver transferfirmaet din kontrahent. Kort efter reservationen får du adgang til et separat værdibevis, som er gyldigt til din transfer.

En ferierejse med individuelle rejsekomponenter betyder, at du selv bestiller en individuel sammensætning fra vores samarbejdspartneres udvalg af forskellige rejserelaterede komponenter.

Bookingoplysninger

Det er køberens ansvar at kontrollere, at den bookingbekræftelse, der modtages via e-mail, stemmer overens med de bestilte rejseprodukter. Hvis noget i bekræftelsen ikke stemmer, eller hvis bekræftelsen ikke modtages umiddelbart efter endt booking, skal TripX kontaktes med det samme.

Navneoplysninger

Det er køberens ansvar at opgive de rejsendes korrekte navne. Navnene på samtlige rejsende, der er omfattet af bookingen, skal angives som følger:

EFTERNAVN: samtlige efternavne, nøjagtig som de er angivet i passet,

FORNAVN: første fornavn, nøjagtig som det er angivet i passet.

Bemærk: Andre navne (mellemnavne), der er angivet som fornavn i passet, skal ikke angives.

Visse flyselskaber og hoteller tillader ikke navneændring. I de tilfælde, hvor flyselskabet ikke tillader navneændring, må der bestilles en ny billet. Kun køberen kan bestille ændringer af en booket rejse, og dette skal ske senest fem dage inden afrejse. Hvis ændring er mulig, hæfter køberen selv for de evt. omkostninger, der følger af forkerte navne, stavefejl i navne eller forkert rækkefølge af navne. Evt. ændringer skal altid bekræftes skriftligt både af køberen og TripX, inden de gennemføres.

Administrationsgebyr for navneændringer

Hvis ændring er mulig, beregner TripX et administrationsgebyr i tilllæg til flyselskabets og/eller hotellets ændringspris. Gebyret er min. 495 kr. pr. person. Navneændringer skal altid foretages inden afrejse, og evt. ændringer skal altid bekræftes skriftligt både af køberen og TripX, inden de gennemføres. Kun køberen kan bestille ændringer af en booket rejse.

Administrationsafgift ved ansøgning om tilbagebetaling af flyskatter

I de tilfælde at der kan søges om tilbagebetaling af flyskatter, tager TripX en administrationsafgift på 100 kr. per person.

Betaling

Du kan betale med bank-, betalings- og kreditkort. Dit kort debiteres med det samme, når du betaler din bestilling. Der opkræves ingen gebyrer uanset korttype. Vi accepterer kun kort udstedt i EU-lande og lande som er tilsluttet Schengen (inkl. Norge og Schweiz).

I forbindelse med en evt. tilbagebetaling krediteres det samme kort, der blev brugt til betalingen. Det kan tage op til tre bankdage, inden pengene går ind på kortet.

TripX anvender 3D-secure til kryptering af alle kortbetalinger. Denne meget sikre løsning for kortbetalinger via internettet er udviklet af VISA og MasterCard for at identificere kortindehaveren. Ingen data, som du indtaster under krypteringen, gemmes af TripX efter gennemførelsen af din rejse. Uafhængig af leverandørens regler debiterer vi din konto ved bestillingens gennemførelse.

Oplysninger om andre betalingsmuligheder, “TripX Faktura” (i samarbejde med Avarda), “Internetbank”, “TripX Betaling”, “Klarna Faktura”, “Klarna Rentefrit & Afbetaling”, læs mere under fanen “Betaling” på startsiden.

Uanset din betalingsmetode vil du være bundet af rejseaftalen, som om du havde betalt 100 % af rejsens pris i bestillingsøjeblikket.

Points eller lignende fra flyselskabets loyalitets- og medlemsprogrammer (f.eks. EuroBonus, Reward, Finnair Plus, Emirates Skywards, Miles & More, SkyTeam, Wizz Air Discount Club, EasyJet Plus) kan ikke bruges til at betale for pakkerejser eller dele heraf.

Priser

Vores priser inkluderer alle skatter, afgifter og lufthavnsafgifter.

Følgende tillæg er ikke inkluderet i den samlede pris:

– Lokale lufthavnsafgifter og hotelafgifter. Nogle rejsedestinationer har indført afgifter på turistindkvartering, blandt andet Italien og Barcelona. Disse betales kontant af kunden på destinationen.

– Lokal transport mellem lufthavne ved lufthavnsskifte (f.eks. i New York, Paris og London). Denne betales kontant af kunden på stedet.

– Visum

Mange flyselskaber opkræver i dag betaling for bagage og nogle gange for manuel indcheckning (via automater eller online er det gratis). Disse tillægstjenester kan altid bestilles samtidig med bestilling af flybilletten. Når du vælger en flyvning, vises de valgte flyselskabers vilkår.

Pris- og nummerfejl

Nutidens hurtige og effektive teknologi kan betyde, at både prissætning og fordeling af allokering kan være fejlagtig. Vi forbeholder os derfor ret til at vende tilbage med en rettelse indenfor 24 timer i tilfælde af alvorlige fejl. Ved bestilling henover weekenden har vi ret til at vende tilbage den næste hverdag.

TripX Travel tager forbehold for eventuelle prisfejl, tekniske problemer, datafejl og ændringer uden for vores kontrol. Disse forårsages f.eks. af flyselskaber, der viser pladser, der ikke er tilgængelige, eller forkerte priser fra hotellets reservationssystem eller fra biludlejningsfirmaets prissætningssystem. Kunden vil blive underrettet, så snart TripX modtager sådanne oplysninger fra leverandørerne.

Ændringsvilkår

Pakkerejser booket og købt af TripX kan ikke ombookes, hvis ikke produktet “Fleksibel Ombooking” er købt. Produktet udbydes til bestemte destinationer og præsenteres i disse tilfælde i bestillingsprocessen. Klik her for detaljeret information om regler og betingelser for “Fleksibel Ombooking”.

Afbestillingsvilkår

Pakkerejser, der er booket og købt af TripX, kan annulleres mod et gebyr i overensstemmelse med Pakkerejsloven. For at minimere gebyret anbefales det, at der købes afbestillingsbeskyttelse. For information, se “Afbestillingsbeskyttelse” nedenfor.

Bemærk, at 4-timers eller 24-timers eller anden tidsbaseret fortrydelsesret ikke gælder for pakkerejser. For yderligere information, se afsnittet “Fortrydelsesret” nedenfor.

Hvis der købes afbestillingsbeskyttelse i forbindelse med bestilling af en rejse, og der er opstået forhindringer i henhold til reglerne om afbestillingsbeskyttelse, skal aflysning af hele eller dele af rejsekomponenterne altid ske umiddelbart efter forhindringer er opstået.

Turen skal altid annulleres inden afrejse, for at enhver refusion kan tillades. Kun køber / hovedrejsende kan annullere en reserveret rejse. Ved aflysning af rejser uden for vores åbningstider – kontakt altid flyselskabet og / eller hotellet direkte.

Meddel derefter TripX om de trufne foranstaltninger.

Afbestillingsbeskyttelse

Vi anbefaler at tilkøbe en separat afbestillingsforsikring, så det er muligt at afbestille en booket rejse i tilfælde af sygdom eller anden dokumenterbar, alvorlig forhindring. Læs mere under punktet “Afbestillingsvilkår”. Detaljeret information om regler og vilkår for afbestillingsbeskyttelse kan findes her: https://www.tripx.dk/afbestillingsbeskyttelsen

Tilbagebetalinger

Rejser købt med penge vil efter godkendelse af refusion blive refunderet i form af penge eller værdibevis efter aftalte regler.

Rejser købt med voucher vil efter godkendelse af refusion blive refunderet i form af en ny voucher, ikke i form af penge, efter aftalte regler. Dette gælder uanset hvordan kunden har modtaget værdibeviset.

Uledsagede børn

Vi kan ikke håndtere reservationer for uledsagede børn men henviser i stedet direkte til flyselskaberne, som med deres tilstedeværelse under hele turen kan sikre en tur i sikker varetægt.

Præferencer

Dine anmodninger er forespørgsler og kan ikke garanteres. Værelsesfordeling udføres af hotellet, specielt udstyret udlejningsbil eller en specifik model leveres af biludlejningsfirmaet. På TripX’ hjemmeside har du mulighed for at angive dine ønsker, men vi kan ikke garantere dem. Seng eller tremmeseng til børn under 2 år er ikke inkluderet. Informer venligst hotellet ved ankomsten, hvis der ønskes ekstra tilbehør. Eventuelle omkostninger for ekstra tilbehør betales af kunden på stedet.

Pas, visum og vaccinationer

Du er som rejsende ansvarlig for at have et gyldigt pas, visum, visum ved mellemlandinger, nødvendige vaccinationer og andre eventuelle dokumenter i de lande, som du skal besøge i løbet af din rejse. OBS! Flere lande kræver, at passet er gyldigt i mindst seks måneder efter hjemrejsedatoen.

De fleste lande udenfor EU kræver en hjemrejsebillet og/eller en billet videre fra landet. Hvis man ikke kan fremvise dette, er der risiko for, at man bliver afvist allerede i afrejselufthavnen eller ved ankomsten til landet. Hvis du ikke er dansk statsborger, kan ovenstående også være aktuelt inden for EU. Skulle dette tilfælde opstå, er der ingen mulighed for tilbagebetaling eller ombookning.

Forberedelser før afrejse, samt eventuelle krav og begrænsninger til, fra og på destinationen

Kunden er selv ansvarlig for at finde ud af og følge lokale begrænsninger og regler, der gælder for det land og den destination, som kunden / den rejsende skal besøge.

Kunden er også selv ansvarlig for at finde og følge lokale begrænsninger og regler, der gælder for et stop i et andet land end destinationen, og hvis turen afgår fra eller slutter i et andet land end kundens hjemland.

Nødvendig forberedelse, informationsindsamling og handlinger:
– inden afrejse (f.eks. indrejseregler, online-registrering, visa, tests, vaccinationer og / eller sundhedserklæring/vaccinepas)
– på rejsen (f.eks. reglerne for flyrejser og lufthavne)
– på destinationen (f.eks. krav om værnemidler, social afstand, karantæne og / eller test) og
– inden hjemrejsen (f.eks. udrejseregler, test, sundhedserklæring, mulig karantæne ved retur)
er kundens / rejsendes fulde ansvar.

Tidstabelændringer op til 24 timer før almindelig afgang 
Indtil den almindelige check-in for flyrejser er åbnet online, normalt 24 timer før den normale afgang, er det altid TripX, der vil kommunikere og gennemføre eventuelle tidstabelændringer. TripX tager intet ansvar for ændringer foretaget uden TripX’s viden og af kunden direkte med det bookede flyselskab. Sådanne ændringer kan resultere i, at hele pakkerejsen bliver aflyst, i hvilket tilfælde der ikke udbetales kompensation eller refusion til kunden.

Tidstabelændringer senere end 24 timer før almindelig afgang 

Fra det tidspunkt, hvor regelmæssig check-in for flyrejser er åbnet online, normalt 24 timer før regelmæssig afgang, er det altid kundens eget ansvar at kontrollere eventuelle tidstabelændringer direkte med det bookede flyselskab. TripX er ikke ansvarlig for tekstbeskeder, opkald eller e-mails, der af en eller anden grund ikke når modtageren (f.eks. på grund af spamfiltre). Senest 24 timer før afrejse skal du kontrollere med afrejselufthavnen og/eller flyselskabet, at der ikke er sket ændringer i tidsplanen. I tilfælde, hvor flyselskabet tillader aflysning på grund af tidstabelændringer, foretages denne aflysning af TripX, og kunden tilbagebetales det fulde beløb for flyvningen.

Flyrejsens gennemførelse

TripX formidler kun flybilletterne og er derfor ikke ansvarlig for hændelser, der involverer flyrejsens udførelse. Eksempler på dette er mistet bagage, bagageafgifter, der ikke er inkluderet i flyprisen, aflyste fly og ændringer i tidsplanen. Dette ansvar ligger hos flyselskaberne, og man skal derfor henvende sig direkte til det ansvarlige flyselskab ved eventuelle klager. Mistet eller beskadiget bagage skal altid anmeldes med det samme i lufthavnen ved det ansvarlige flyselskab/håndteringsselskab. Dette skal ske i direkte forlængelse af, at hændelsen er opstået. I tilfælde af forsinkelser har du som passager ret til væsentlig kompensation fra flyselskabet. Indgiv krav om denne kompensation på stedet i forbindelse med forsinkelsen. Link til EU-regler . Det er ofte besværligt og tidskrævende at få udbetalt denne kompensation fra flyselskabet efterfølgende.

Vær opmærksom på, at alle flyvetider angives i lokale tider.

Glem ikke at tjekke afgangstiderne for både ud- og hjemrejse 24 timer før afgang. Det kan du gøre på flyselskabets hjemmeside.

Mange flyselskaber opkræver betaling for bagage og andre ydelser, der kan være forbundet med flyvningen. Sørg for at kontrollere flyselskabets regler. Det er ofte dyrere at betale for f.eks. bagage i lufthavnen, end det er at bestille denne ydelse på forhånd, enten på TripX’ hjemmeside i forbindelse med bestillingen eller direkte hos flyselskabet før afrejse.

Ind imellem samarbejder flyselskaberne. Dette kan betyde, at du bestiller en flyvning hos ét flyselskab, men i sidste ende gennemføres flyvningen af et andet flyselskab. Det er ret normalt og kendes under betegnelsen codeshare.

I særlige tilfælde kan flyselskabet omlægge flyvningen, hvilket kan resultere i en mellemlanding, der ikke er planlagt fra begyndelsen.

Visse flyselskaber inkluderer både mad og drikke i flybillettens pris. Andre selskaber kræver betaling for mad og/eller drikke under flyvningen. For yderligere oplysninger om serviceniveau henviser vi til flyselskabernes hjemmesider.

Hvis du har bestilt tillægsprodukter som f.eks. en udlejningsbil via TripX, skal du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hvis du har bestilt tillægsprodukter eksternt udenfor TripX, bør du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid. TripX påtager sig intet ansvar for omkostninger, som opstår for rejseprodukter, som er bestilt eksternt.

For oplysninger om bagageregler henviser vi til de respektive flyselskabers betingelser, som du finder på flyselskabernes hjemmesider. Betingelserne kan variere meget blandt flyselskaberne.

Bemærk: I visse tilfælde kræver RyanAir, at passagerer bekræfter deres identitet inden check-in for at få fuld adgang til deres flyreservation. Disse nye reguleringer ligger uden for vores kontrol, og det er vigtigt at fuldføre verifikationsprocessen i god tid. Ellers har RyanAir ret til at opkræve en check-in-gebyr, som vi ikke refunderer. Yderligere information om RyanAirs verifikationsproces kan findes på deres hjemmeside: https://help.ryanair.com/hc/da/articles/12893493549329-Hvordan-verificerer-jeg-min-reservation-

Hotel

TripX formidler kun hotellets service. I tilfælde af at den leverede service ikke svarer til den bestilte, skal fejlen straks indberettes til hotellet. Hvis der ikke foretages nogen rettelse, skal den rejsende anmode om erstatning/kompensation på stedet af leverandøren. Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig kvittering fra leverandøren for, hvad der ikke er opfyldt samt årsagen til manglen. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomsten. TripX skal kontaktes straks, hvis manglen ikke korrigeres eller kompenseres i rimeligt omfang af hotellet. Bemærk at hvis du har booket et dobbeltrum for 1 person, har hotellet ret til at optimere sin belægning og omplacere dig til eksempelvis et “Twin/Double for Single Use”, hvilket kan været et mindre rum med en enkeltseng.

Lejebiler

TripX formidler kun biludlejningsfirmaets service. I tilfælde af at den leverede service ikke svarer til den bestilte, skal fejlen straks indberettes til biludlejningsfirmaet enten ved afhentningen af lejebilen eller i løbet af lejeperioden umiddelbart efter fejlen opstår. Hvis der ikke foretages en rettelse, skal den rejsende anmode om erstatning/kompensation på stedet af leverandøren. Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig kvittering fra leverandøren, for hvad der ikke er opfyldt og årsagen til fejlen. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomsten. TripX skal kontaktes straks, hvis ikke manglen afhjælpes eller kompenseres i rimelig grad af biludlejningsfirmaet.
Vi kan aldrig garantere tilgængeligheden af børnesæder hos vores leverandører – vi anbefaler derfor, at du medbringer din egen bilbarnestol.

Transfer

Udvalget af transfers kan variere mellem destinationer, og de tilgængelige muligheder vil blive præsenteret under bookingprocessen.

Definitioner:

Transfer med bus: Transport deles med andre rejsende, og bussens størrelse tilpasses efter antallet af rejsende og deres valg af hotel. Det kan betyde, at bussen stopper ved mere end ét hotel og nogle gange et stykke fra nogle hoteller.

Transfer med taxi / privat otransfer: En privat transport specielt for den rejsende plus eventuelle medrejsende. Denne transfer kører direkte til den rejsendes hotel.

TripX formidler kun transferydelsen. I tilfælde af, at den leverede ydelse ikke svarer til det, der er bestilt, skal fejlen straks meddeles til transferleverandøren.Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig bekræftelse fra transferleverandøren på, hvad der ikke er opfyldt og årsagen til manglen. TripX skal straks kontaktes, medmindre manglen udbedres eller i rimeligt omfang udbedres direkte af transferleverandøren. Bemærk, at vejledningen på transferbilletten skal være fulgt, for at der kan søges eventuel kompensation fra transferleverandøren. Nogle transferleverandører kræver bevis for, at der er gjort forsøg på at kontakte leverandøren før de godkender kompensation, hvorfor den rejsende anbefales at tage og gemme et screenshot fra sin telefon, som viser, at han har forsøgt at ringe til transferleverandørens alarmnummer. Hvis transferleverandøren ikke har leveret den bestilte ydelse, og hvis den rejsende har været nødsaget til selv at sørge for transport til det bestilte hotel, skal der fremvises kvittering for ny transport, for at der kan gives kompensation. Kvitteringen skal mindst indeholde følgende oplysninger:

  • Navn på transportør, f.eks. taxiselskab
  • Pris
  • Dato og tid
  • Rute (“navn på lufthavn” – “navn på hotel” eller omvendt)

Reklamation

Hvis der i løbet af ferierejsen skulle opstå en fejl i forbindelse med nogen af ​​de enkelte rejsekomponenter, der kan medføre en klage, så skal leverandøren (flyselskab, biludlejningsfirma, hotel etc.) straks underrettes og gives mulighed for at rette op på fejlen. Hvis der rejses en klage direkte til leverandøren under rejsen, skal du altid sikre dig bevis for dette. Dette er af afgørende betydning, hvis du efter din hjemkomst har til hensigt at indgive et krav mod leverandøren. Hvis du modtager erstatning eller kompensation direkte fra leverandøren under rejsen, og/eller hvis TripX ikke er blevet kontaktet, da manglen opstod, forfalder retten til efterfølgende erstatning ofte. Klager, hvor den rejsende ikke får en aftale med leverandøren i stand, kan videregives til TripX til en udredning. Klagen skal indeholde: Bookingreference, afrejsedato, rejsemål, detaljeret beskrivelse af problemet og helst en skriftlig redegørelse fra leverandøren vedrørende problemet og årsagen hertil. Afhængigt af ​​klagens karakter forbeholder vi os 3-6 ugers behandlingstid for at kunne stille krav til leverandøren. Klagen skal indsendes via formular på www.tripx.dk.

Rettigheder for flypassagerer

Alle flypassagerers rettigheder er underlagt en lovramme kaldet Montrealkonventionen. Indenfor EU er der også et særskilt direktiv, som alle flyselskaber skal følge. Læs mere på følgende link : Montrealkonventionen

Fortrydelsesret

Ifølge forbrugeraftaleloven er der ingen afbestillingsret for rejser, der indeholder transport og indkvartering. For mere information om dette henviser vi til www.konsumentverket.se

Tvistbilæggelse online

I tilfælde af at kunden og TripX er uenige om løsning af en situation, der er opstået, kan begge parter vælge at søge hjælp fra et godkendt tvistbilæggelsesorgan, som er en neutral tredjepart, der hjælper forbrugere og handlende med at løse tvister i en ikke-konfronterende måde. Linket til EU’s online tvistbilæggelsesplatform er https://ec.europa.eu/consumers/odr

Ansvar for TripX

Aftale om visse transporter, tjenesteydelser eller produkter indgås mellem den rejsende og den pågældende leverandør. TripX er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab, herunder bl.a: Reduktion eller tab af produktion eller omsætning, tab som følge af at transporten, tjenesteydelsen eller produktet ikke kunne benyttes efter hensigten, udebleven fortjeneste som følge af at aftaler med tredjeparter er ophævet, ikke er blevet korrekt opfyldt eller ikke kunne indgås eller erstatning som følge deraf eller lignende tab eller udebleven eller formindsket fortjeneste som brugere udsættes for som følge af brugen af ​​hjemmesiden, indholdet og produkter, der formidles af TripX.

Intellektuelle ejendomsrettigheder

Alle intellektuelle ejendomsrettigheder (herunder patenter, varemærkerettigheder og ophavsretter) til hjemmesiden og dets indhold tilhører TripX og/eller samarbejdspartnere. Det er ikke tilladt at anvende hjemmesiden og dens indhold til kommercielle formål f.eks. til offentliggørelse eller videreformidling.

Misvedligeholdelse af aftale

TripX-hjemmesiden må ikke anvendes i spekulationsøjemed. Det er heller ikke tilladt at skabe svigagtige bookinger uanset formål. Misbrug af denne art kan være kriminelt og kan blive politianmeldt. I alvorlige tilfælde kan der være erstatningsansvar for dem, der misbruger hjemmesiden. Brugere, der anvender metoder som beskrevet ovenfor, og som bevidst bruger hjemmesiden uretmæssigt, vil blive helt eller delvist udelukket fra hjemmesiden.

Eksterne links

TripX accepterer ikke ansvar for andre hjemmesider, som linker til TripX’ hjemmeside eller omvendt hvilke hjemmesider, som TripX linker til.

Indhold på TripX og websteder, som linker dertil

TripX har en målsætning om, at al kommunikation skal være virusfri, men tager ikke ansvar for konsekvenser som følge af, at det ikke er tilfældet.

TripX hjemmeside er meget gennemarbejdet, og der er gjort en stor indsats for at undgå og forhindre forskellige fejl. Indholdet kan dog indeholde fejl eller være mangelfuldt på grund af tekniske årsager, fejltryk eller andre årsager. TripX accepterer intet ansvar for sådanne fejl eller mangler. TripX garanterer ikke ejerskab eller ophavsret til indhold, som leveres af en tredjepart. TripX garanterer ikke, at hjemmesiden har nogen tilgængelighed eller bestemte svarstider. TripX fraskriver sig udtrykkeligt ansvar for både direkte og indirekte skader og tab, der opstår som følge af hjemmesiden eller af at hjemmesiden ikke fungerer tilfredsstillende.

TripX hjemmeside og dens indhold findes i “foreliggende stand”.

I tilfælde af at TripX på trods af ovenstående er ansvarlig for skadeserstatning/kompensation, kan det samlede beløb aldrig overstige et prisbasisbeløb.

Gældende lov

Uenigheder i forbindelse med anvendelse af hjemmesiden og dens indhold skal afgøres af byretten i første instans.

Integritets- og sikkerhedsspørgsmål, se også siden “privatliv og sikkerhed”.

Når du bestiller en rejse med tripx.dk, accepterer du også, at TripX Travel AB gemmer din e-mailadresse til fremtidig markedsføring. Vi vil ikke videregive din e-mailadresse til tredjepart.

 

2. Rejsevilkår for ferierejser, der sælges som pakkerejser og omfattes af pakkerejseloven

Disse regler supplerer den svenske pakkerejselov.

Bookingoplysninger

Det er køberens ansvar at kontrollere, at den bookingbekræftelse, der modtages via e-mail, stemmer overens med de bestilte rejseprodukter. Hvis noget i bekræftelsen ikke stemmer, eller hvis bekræftelsen ikke modtages umiddelbart efter endt booking, skal TripX kontaktes med det samme.

Navneoplysninger

Det er køberens ansvar at opgive de rejsendes korrekte navne. Navnene på samtlige rejsende, der er omfattet af bookingen, skal angives som følger:

EFTERNAVN: samtlige efternavne, nøjagtig som de er angivet i passet,

FORNAVN: første fornavn, nøjagtig som det er angivet i passet.

Bemærk: Andre navne (mellemnavne), der er angivet som fornavn i passet, skal ikke angives.

Visse flyselskaber og hoteller tillader ikke navneændring. I de tilfælde, hvor flyselskabet ikke tillader navneændring, må der bestilles en ny billet. Kun køberen kan bestille ændringer af en booket rejse, og dette skal ske senest fem dage inden afrejse. Hvis ændring er mulig, hæfter køberen selv for de evt. omkostninger, der følger af forkerte navne, stavefejl i navne eller forkert rækkefølge af navne. Evt. ændringer skal altid bekræftes skriftligt både af køberen og TripX, inden de gennemføres.

Administrationsgebyr for navneændringer

Hvis ændring er mulig, beregner TripX et administrationsgebyr i tilllæg til flyselskabets og/eller hotellets ændringspris. Gebyret er min. 495 kr. pr. person. Navneændringer skal altid foretages inden afrejse, og evt. ændringer skal altid bekræftes skriftligt både af køberen og TripX, inden de gennemføres. Kun køberen kan bestille ændringer af en booket rejse.

Administrationsafgift ved ansøgning om tilbagebetaling af flyskatter

I de tilfælde at der kan søges om tilbagebetaling af flyskatter, tager TripX en administrationsafgift på 100 kr. per person.

Betaling

Du kan betale med bank-, betalings- og kreditkort. Dit kort debiteres med det samme, når du betaler din bestilling. Der opkræves ingen gebyrer uanset korttype. Vi accepterer kun kort udstedt i EU-lande og lande som er tilsluttet Schengen (inkl. Norge og Schweiz).

I forbindelse med en evt. tilbagebetaling krediteres det samme kort, der blev brugt til betalingen. Det kan tage op til tre bankdage, inden pengene går ind på kortet.

TripX anvender 3D-secure til kryptering af alle kortbetalinger. Denne meget sikre løsning for kortbetalinger via internettet er udviklet af VISA og MasterCard for at identificere kortindehaveren. Ingen data, som du indtaster under krypteringen, gemmes af TripX efter gennemførelsen af din rejse. Uafhængig af leverandørens regler debiterer vi din konto ved bestillingens gennemførelse.

Information om øvrige betalingsmuligheder, “TripX Faktura” (i samarbejde med Avarda), “Internetbank”, “TripX Betaling”, “TripX Faktura”, “Klarna Faktura”, “Klarna Rentefrit & Afbetaling”, læs mere under fanebladet “betaling” på startsiden.

Uanset din betalingsmetode vil du være bundet af rejseaftalen, som om du havde betalt 100 % af rejsens pris i bestillingsøjeblikket.

Points eller lignende fra flyselskabets loyalitets- og medlemsprogrammer (f.eks. EuroBonus, Reward, Finnair Plus, Emirates Skywards, Miles & More, SkyTeam, Wizz Air Discount Club, EasyJet Plus) kan ikke bruges til at betale for pakkerejser eller dele heraf.

Priser

Vores priser inkluderer alle skatter, afgifter og lufthavnsafgifter.

Følgende tillæg er ikke inkluderet i den samlede pris:

– Lokale lufthavnsafgifter og hotelafgifter. Nogle rejsedestinationer har indført afgifter på turistindkvartering, blandt andet Italien og Barcelona. Disse betales kontant af kunden på destinationen.

– Lokal transport mellem lufthavne ved lufthavnsskifte (f.eks. i New York, Paris og London). Denne betales kontant af kunden på stedet.

– Visum

Mange flyselskaber opkræver i dag betaling for bagage og nogle gange for manuel indcheckning (via automater eller online er det gratis). Disse tillægstjenester kan altid bestilles samtidig med bestilling af flybilletten. Når du vælger en flyvning, vises de valgte flyselskabers vilkår.

Pris- og nummerfejl

Nutidens hurtige og effektive teknologi kan betyde, at både prissætning og fordeling af allokering kan være fejlagtig. Vi forbeholder os derfor ret til at vende tilbage med en rettelse indenfor 24 timer i tilfælde af alvorlige fejl. Ved bestilling henover weekenden har vi ret til at vende tilbage den næste hverdag. TripX Travel tager forbehold for evt. prisfejl, tekniske problemer, datafejl og ændringer uden for vores kontrol. Disse kan f.eks. være forårsaget af flyselskaber, der viser pladser, som ikke er tilgængelige eller fejlagtige priser fra hotellets reservationssystem eller fra biludlejningsfirmaets prissystem. Kunden vil blive underrettet, så snart TripX modtager sådanne oplysninger fra leverandøren.

Ændringsvilkår

Pakkerejser booket og købt af TripX kan ikke ombookes, hvis ikke produktet “Fleksibel Ombooking” er købt. Produktet udbydes til bestemte destinationer og præsenteres i disse tilfælde i bestillingsprocessen. Klik her for detaljeret information om regler og betingelser for “Fleksibel Ombooking”.

Afbestillingsvilkår

Pakkerejser, der er booket og købt af TripX, kan annulleres mod et gebyr i overensstemmelse med Pakkerejsloven. For at minimere gebyret anbefales det, at der købes afbestillingsbeskyttelse. For information, se “Afbestillingsbeskyttelse” nedenfor.

Bemærk, at 4-timers eller 24-timers eller anden tidsbaseret fortrydelsesret ikke gælder for pakkerejser. For yderligere information, se afsnittet “Fortrydelsesret” nedenfor.

Hvis der købes afbestillingsbeskyttelse i forbindelse med bestilling af en rejse, og der er opstået forhindringer i henhold til reglerne om afbestillingsbeskyttelse, skal aflysning af hele eller dele af rejsekomponenterne altid ske umiddelbart efter forhindringer er opstået.

Turen skal altid annulleres inden afrejse, for at enhver refusion kan tillades. Kun køber / hovedrejsende kan annullere en reserveret rejse. Ved aflysning af rejser uden for vores åbningstider – kontakt altid flyselskabet og / eller hotellet direkte.

Meddel derefter TripX om de trufne foranstaltninger.

Afbestillingsbeskyttelse

Vi anbefaler at tilkøbe en separat afbestillingsforsikring, så det er muligt at afbestille en booket rejse i tilfælde af sygdom eller anden dokumenterbar, alvorlig forhindring. Læs mere under punktet “Afbestillingsvilkår”. Detaljeret information om regler og vilkår for afbestillingsbeskyttelse kan findes her: https://www.tripx.dk/afbestillingsbeskyttelsen

Tilbagebetalinger

Rejser købt med penge vil efter godkendelse af refusion blive refunderet i form af penge eller værdibevis efter aftalte regler.

Rejser købt med voucher vil efter godkendelse af refusion blive refunderet i form af en ny voucher, ikke i form af penge, efter aftalte regler. Dette gælder uanset hvordan kunden har modtaget værdibeviset.

Vi kan ikke håndtere reservationer for uledsagede børn men henviser i stedet direkte til flyselskaberne, som med deres tilstedeværelse under hele turen kan sikre en tur i sikker varetægt.

Præferencer

Dine anmodninger er forespørgsler og kan ikke garanteres. Værelsesfordeling udføres af hotellet, specielt udstyret udlejningsbil eller en specifik model leveres af biludlejningsfirmaet. På TripX’ hjemmeside har du mulighed for at angive dine ønsker, men vi kan ikke garantere dem. Seng eller tremmeseng til børn under 2 år er ikke inkluderet. Informer venligst hotellet ved ankomsten, hvis der ønskes ekstra tilbehør. Eventuelle omkostninger for ekstra tilbehør betales af kunden på stedet.

Pas, visum og vaccinationer

Du er som rejsende ansvarlig for at have et gyldigt pas, visum, visum ved mellemlandinger, nødvendige vaccinationer og andre eventuelle dokumenter i de lande, som du skal besøge i løbet af din rejse.

De fleste lande udenfor EU kræver en hjemrejsebillet og/eller en billet videre fra landet. Hvis man ikke kan fremvise dette, er der risiko for, at man bliver afvist allerede i afrejselufthavnen eller ved ankomsten til landet. Hvis du ikke er dansk statsborger, kan ovenstående også være aktuelt inden for EU. Skulle dette tilfælde opstå, er der ingen mulighed for tilbagebetaling eller ombookning.

Forberedelser før afrejse, samt eventuelle krav og begrænsninger til, fra og på destinationen

Kunden er selv ansvarlig for at finde ud af og følge lokale begrænsninger og regler, der gælder for det land og den destination, som kunden / den rejsende skal besøge.

Kunden er også selv ansvarlig for at finde og følge lokale begrænsninger og regler, der gælder for et stop i et andet land end destinationen, og hvis turen afgår fra eller slutter i et andet land end kundens hjemland.

Nødvendig forberedelse, informationsindsamling og handlinger:
– inden afrejse (f.eks. indrejseregler, online-registrering, visa, tests, vaccinationer og / eller sundhedserklæring/vaccinepas)
– på rejsen (f.eks. reglerne for flyrejser og lufthavne)
– på destinationen (f.eks. krav om værnemidler, social afstand, karantæne og / eller test) og
– inden hjemrejsen (f.eks. udrejseregler, test, sundhedserklæring, mulig karantæne ved retur)
er kundens / rejsendes fulde ansvar.

Tidstabelændringer op til 24 timer før almindelig afgang 
Indtil den almindelige check-in for flyrejser er åbnet online, normalt 24 timer før den normale afgang, er det altid TripX, der vil kommunikere og gennemføre eventuelle tidstabelændringer. TripX tager intet ansvar for ændringer foretaget uden TripX’s viden og af kunden direkte med det bookede flyselskab. Sådanne ændringer kan resultere i, at hele pakkerejsen bliver aflyst, i hvilket tilfælde der ikke udbetales kompensation eller refusion til kunden.

Tidstabelændringer senere end 24 timer før almindelig afgang 

Fra det tidspunkt, hvor regelmæssig check-in for flyrejser er åbnet online, normalt 24 timer før regelmæssig afgang, er det altid kundens eget ansvar at kontrollere eventuelle tidstabelændringer direkte med det bookede flyselskab. TripX er ikke ansvarlig for tekstbeskeder, opkald eller e-mails, der af en eller anden grund ikke når modtageren (f.eks. på grund af spamfiltre). Senest 24 timer før afrejse skal du kontrollere med afrejselufthavnen og/eller flyselskabet, at der ikke er sket ændringer i tidsplanen. I tilfælde, hvor flyselskabet tillader aflysning på grund af tidstabelændringer, foretages denne aflysning af TripX, og kunden tilbagebetales det fulde beløb for flyvningen.

Flyrejsens gennemførelse

Vær opmærksom på, at alle flyvetider angives i lokale tider.

Glem ikke at kontrollere afgangstiden for både ud- og hjemrejse 24 timer før afgang, https://mytripandmore.com/ , via det respektive flyselskabs hjemmeside eller via afrejselufthavnens hjemmeside.

Mange flyselskaber opkræver betaling for bagage og andre ydelser i forbindelse med flyvningen. Sørg for at kontrollere flyselskabets regler. Det er ofte dyrere at betale for fx bagage i lufthavnen, end det er at reservere denne service på forhånd enten ved bestilling via TripX’s hjemmeside eller direkte hos flyselskaberne før afrejse. En del flyselskaber kræver, at man tjekker ind før ankomst til lufthavnen. Hvis det ikke er gjort, kan man tjekke ind i lufthavnen, men ofte opkræves et betydeligt gebyr.

Mistet eller beskadiget bagage skal altid anmeldes direkte i lufthavnen hos det ansvarlige flyselskab/håndteringsselskab. Dette skal ske i direkte forbindelse med hændelsen. I tilfælde af forsinkelse har man som passager ret til en betydelig kompensation fra flyselskabet. Gør krav på denne kompensation på stedet i forbindelse med forsinkelsen. Læs mere på EU’s sider om passagerrettigheder.

Ind imellem samarbejder flyselskaberne. Dette kan betyde, at du bestiller en flyvning hos ét flyselskab, men i sidste ende gennemføres flyvningen af et andet flyselskab. Det er ret normalt og kendes under betegnelsen codeshare.

Visse flyselskaber inkluderer både mad og drikke i flybillettens pris. Andre selskaber kræver betaling for mad og/eller drikke under flyvningen. For yderligere oplysninger om serviceniveau henviser vi til flyselskabernes hjemmesider.

Hvis dit fly bliver forsinket, og du har booket tillægsprodukter som fx transfer via TripX, skal du forsøge at kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hvis du har booket tillægsprodukter eksternt uden om TripX, bør du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hvis navneændring er tilladt er der altid en omkostning der udelukkende er reguleret af flyselskabet ud over vores administrative omkostninger.

Bemærk: I visse tilfælde kræver RyanAir, at passagerer bekræfter deres identitet inden check-in for at få fuld adgang til deres flyreservation. Disse nye reguleringer ligger uden for vores kontrol, og det er vigtigt at fuldføre verifikationsprocessen i god tid. Ellers har RyanAir ret til at opkræve en check-in-gebyr, som vi ikke refunderer. Yderligere information om RyanAirs verifikationsproces kan findes på deres hjemmeside: https://help.ryanair.com/hc/da/articles/12893493549329-Hvordan-verificerer-jeg-min-reservation-

Hotel

I tilfælde af at en leveret service ikke svarer til det bestilte, skal fejlen straks indberettes til hotellet. Hvis der ikke foretages nogen korrektion, skal den rejsende straks kontakte TripX for yderligere behandling. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomst. Internationale indtjekningsregler gælder. Oftest er udtjekning kl. 12.00 og indtjekning kl. 14.00. Lokale forskelle kan forekomme (udtjekning kl. 11.00, indtjekning kl. 15.00). Meddelelse herom gives ved bestilling. Bemærk at hvis du har booket et dobbeltrum for 1 person, har hotellet ret til at optimere sin belægning og omplacere dig til eksempelvis et “Twin/Double for Single Use”, hvilket kan været et mindre rum med en enkeltseng.

Lejebiler

I tilfælde af at en leveret tjeneste ikke svarer til det bestilte, skal fejlen straks indberettes til biludlejningsfirmaet, enten ved afhentning af lejebilen eller i lejeperioden umiddelbart efter at fejlen opstår. Hvis der ikke foretages nogen korrektion, skal den rejsende straks kontakte TripX for yderligere behandling. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomst.
Vi kan aldrig garantere tilgængeligheden af børnesæder hos vores leverandører – vi anbefaler derfor, at du medbringer din egen bilbarnestol.

Transfer

Udvalget af transfers kan variere mellem destinationer, og de tilgængelige muligheder vil blive præsenteret under bookingprocessen.

Definitioner:

Transfer med bus: Transport deles med andre rejsende, og bussens størrelse tilpasses efter antallet af rejsende og deres valg af hotel. Det kan betyde, at bussen stopper ved mere end ét hotel og nogle gange et stykke fra nogle hoteller.

Transfer med taxi / privat otransfer: En privat transport specielt for den rejsende plus eventuelle medrejsende. Denne transfer kører direkte til den rejsendes hotel.

TripX formidler kun transferydelsen. I tilfælde af, at den leverede ydelse ikke svarer til det, der er bestilt, skal fejlen straks meddeles til transferleverandøren.Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig bekræftelse fra transferleverandøren på, hvad der ikke er opfyldt og årsagen til manglen. TripX skal straks kontaktes, medmindre manglen udbedres eller i rimeligt omfang udbedres direkte af transferleverandøren. Bemærk, at vejledningen på transferbilletten skal være fulgt, for at der kan søges eventuel kompensation fra transferleverandøren. Nogle transferleverandører kræver bevis for, at der er gjort forsøg på at kontakte leverandøren før de godkender kompensation, hvorfor den rejsende anbefales at tage og gemme et screenshot fra sin telefon, som viser, at han har forsøgt at ringe til transferleverandørens alarmnummer. Hvis transferleverandøren ikke har leveret den bestilte ydelse, og hvis den rejsende har været nødsaget til selv at sørge for transport til det bestilte hotel, skal der fremvises kvittering for ny transport, for at der kan gives kompensation. Kvitteringen skal mindst indeholde følgende oplysninger:

  • Navn på transportør, f.eks. taxiselskab
  • Pris
  • Dato og tid
  • Rute (“navn på lufthavn” – “navn på hotel” eller omvendt)

Reklamation

Hvis der i løbet af ferierejsen skulle opstå fejl på nogen af rejsekomponenterne, der kan medføre en klage, skal leverandøren (flyselskab, biludlejningsselskab, hotel osv.) straks underrettes og gives mulighed for at rette op på fejlen. Hvis der på rejsen indgives en klage direkte til leverandøren, skal du altid prøve at få bevis herfor. Dette er afgørende, hvis du efter hjemkomsten planlægger at klage over dele af din rejse. Ved klager, hvor den rejsende ikke modtager en korrektion af fejlen på stedet, kan han/hun henvende sig direkte til TripX for en udredning. Klagen skal indeholde: Bookingreference, afrejsedato, rejsemål, detaljeret beskrivelse af problemet og helst en skriftlig redegørelse fra leverandøren om problemet og årsagen hertil. Afhængigt af ​​klagens karakter forbeholder vi os 3-6 ugers behandlingstid. Klagen skal indsendes via formular på www.tripx.dk.

Rejsegaranti

TripX har stillet en rejsegaranti hos det svenske Kammarkollegiet. Rejsegarantien gælder ved køb af pakkerejse hos TripX bestående af mindst to komponenter (fly, hotel eller udlejningsbil) i den samme bestilling. Rejsegarantien gælder ikke ved enkeltkøb af f.eks. fly, udlejningsbil eller hotel.

Rettigheder for flypassagerer

Alle flypassagerers rettigheder er underlagt en lovramme kaldet Montrealkonventionen. Indenfor EU er der også et særskilt direktiv, som alle flyselskaber skal følge.

Læs mere på følgende link Forordning (EF) nr. 261/2004

Fortrydelsesret

I henhold til forbrugeraftaleloven findes der ingen afbestillingsret for rejser, der indeholder transport og indkvartering. For mere information om dette, se www.konsumentverket.se

Tvistbilæggelse online

I tilfælde af at kunden og TripX er uenige om løsning af en situation, der er opstået, kan begge parter vælge at søge hjælp fra et godkendt tvistbilæggelsesorgan, som er en neutral tredjepart, der hjælper forbrugere og handlende med at løse tvister i en ikke-konfronterende måde. Linket til EU’s online tvistbilæggelsesplatform er https://ec.europa.eu/consumers/odr

Ansvar for TripX

TripX er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab, herunder bl.a: Reduktion eller tab af produktion eller omsætning, fortabt fortjeneste som følge af at aftaler med tredjeparter opsiges, ikke opfyldes korrekt eller ikke kunne indgås eller skadeserstatning som følge heraf eller lignende tab eller udebleven eller formindsket fortjeneste som brugere udsættes for som følge af brugen af ​​hjemmesiden, indholdet og de produkter, som formidles af TripX.

Intellektuelle ejendomsrettigheder

Alle immaterielle ejendomsrettigheder (herunder patenter, varemærkerettigheder og ophavsretter) til hjemmesiden og dets indhold tilhører TripX og/eller samarbejdspartnere. Det er ikke tilladt at anvende hjemmesiden og dens indhold til kommercielle formål f.eks. til offentliggørelse eller videreformidling.

Misvedligeholdelse af aftale

TripX-hjemmesiden må ikke anvendes i spekulationsøjemed. Det er heller ikke tilladt at skabe svigagtige bookinger uanset formål. Misbrug af denne art kan være kriminelt og kan blive politianmeldt. I alvorlige tilfælde kan der være erstatningsansvar for dem, der misbruger hjemmesiden. Brugere, der anvender metoder som beskrevet ovenfor, og som bevidst bruger hjemmesiden uretmæssigt, vil blive helt eller delvist udelukket fra hjemmesiden.

Eksterne links

TripX accepterer ikke ansvar for andre hjemmesider, som linker til TripX’ hjemmeside eller omvendt hvilke hjemmesider, som TripX linker til.

Indhold på TripX og websteder, som linker dertil

TripX har en målsætning om, at al kommunikation skal være virusfri, men tager ikke ansvar for konsekvenser som følge af, at det ikke er tilfældet.

TripX hjemmeside er meget gennemarbejdet, og der er gjort en stor indsats for at undgå og forhindre forskellige fejl. Indholdet kan dog indeholde fejl eller være mangelfuldt på grund af tekniske årsager, fejltryk eller andre årsager. TripX accepterer intet ansvar for sådanne fejl eller mangler. TripX garanterer ikke ejerskab eller ophavsret til indhold, som leveres af en tredjepart. TripX garanterer ikke, at hjemmesiden har nogen tilgængelighed eller bestemte svarstider. TripX fraskriver sig udtrykkeligt ansvar for både direkte og indirekte skader og tab, der opstår som følge af hjemmesiden eller af at hjemmesiden ikke fungerer tilfredsstillende.

TripX hjemmeside og dens indhold findes i “foreliggende stand”.

I det tilfælde at TripX på trods ovenstående er ansvarlig for skadeserstatning/kompensation, kan det samlede beløb aldrig overstige et prisbasisbeløb.

Gældende lov

Uenigheder i forbindelse med anvendelse af hjemmesiden og dens indhold skal afgøres af Malmö tingsrätt i første instans.

Integritets- og sikkerhedsspørgsmål, se separat faneblad.

Når du bestiller en rejse med TripX Travel AB, accepterer du også, at TripX Travel AB gemmer din e-mailadresse til fremtidig markedsføring. Vi vil ikke videregive din e-mailadresse til en tredjepart.

 

3. Den svenske pakkerejselov

Paketreselag 2018:1217, https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/paketreselag-20181217_sfs-2018-1217

Dansk version: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/PDF/?uri=CELEX:32015L2302&from=EN

 

Vigtigt at vide

All Inclusive regler i Spanien

I 2020 indførte den baleariske regering restriktioner for salg og tilgængelighed af alkohol på udvalgte feriedestinationer, og i øjeblikket gælder det for:

  • Magaluf på Mallorca
  • Playa de Palma på Mallorca
  • El Arenal på Mallorca
  • San Antonio på Ibiza

Ifølge reglerne kan personer, der bor på et All Inclusive-hotel på et af ovenstående steder, højst få serveret 6 alkoholholdige drikkevarer om dagen som en del af All Inclusive-pakken – 3 til frokost og 3 til middag.

Du bør være i stand til at købe yderligere alkoholholdige drikkevarer, hvis du ønsker det, og læskedrikke er ubegrænset på ethvert tidspunkt af dagen.

I disse områder stopper salget af alkohol i butikkerne mellem klokken 21.00 og 08.00, og visse aktiviteter, der anses for at skabe problemer med ædruelighed, er blevet forbudt.

Ingen andre feriesteder på Mallorca, Ibiza, Formentera og Menorca end de 4 ovenfor er berørt af disse regler. De Kanariske Øer og destinationer på det spanske fastland er også udelukket.

Tjek altid på forhånd, hvad der er inkluderet i netop din all inclusive-pakke, inden du bestiller, ændringer skal kunne ses hurtigt.

 

Allergi

Vi har rejser til mange forskellige lande. Derfor kan den lokale viden om allergivenlig kost variere noget. Generelt er vidensniveauet dog lavere end herhjemme. TripX har beklageligvis ingen mulighed for at påvirke tilberedningsmetoder eller udbud af specialkost på hotellerne. Vi kan derfor ikke garantere, at specialkost er til rådighed.

Hvis du har en luftbåren allergi,f.eks. jordnøddeallergi, bør du kontakte flyselskabet inden afrejse. Flyselskaberne kan aldrig garantere fuldstændig jordnøddefrie flyvninger.

Ankomst

For hvert hotel er det på www.tripx.dk angivet, hvornår indtjekning begynder (ændringer kan dog forekomme med kort varsel). Du kan normalt ikke disponere over dit værelse inden dette tidspunkt på ankomstdagen, men reglerne varierer fra hotel til hotel.

Nogle hoteller opkræver et depositum ved indtjekningen, som tilbagebetales i forbindelse med afrejsen. Hvis du betaler depositum med kreditkort, kan tilbagebetalingen tage noget tid – dette har TripX ingen indflydelse på. En del hoteller opkræver separat betaling/depositum for f.eks. fjernbetjening til tv eller aircondition.

Bemærk, at mange hoteller kræver, at den gæst der formelt har bestilt værelset, er fyldt 18 år på indtjekningstidspunktet.

Afrejse

Iflg. internationale hotelregler disponerer man over sit værelse, indtil det er tid til udtjekning – udtjekningstidspunktet for hvert hotel er angivet på www.tripx.dk (ændringer kan dog forekomme med kort varsel). Det angivne tidspunkt gælder, selv om din hjemrejse begynder om eftermiddagen/aftenen/natten. Hvis du har sen hjemrejse, kan du muligvis bestille sen udtjekning eller leje et dagværelse – kontakt hotellets reception for at høre nærmere. Prisen for forlængelsen afregnes direkte med hotellet.

Mange hoteller tilbyder bagageopbevaring og adgang til badefaciliteter efter udtjekning – kontakt hotellets reception for yderligere information.

Hvis du indleverer dit pas i receptionen, så vær opmærksom på, at det er dit eget ansvar at afhente det i god tid inden hjemrejsen.

Tilslutningsrejse

Hvis du har behov for at bestille hotelovernatning eller tilslutningstransport i forbindelse med din bestilling hos TripX, bør du altid tilvælge mulighed for ændring/afbestilling. På den måde kan du undgå høje gebyrer for ændring/afbestilling, såfremt ændringer af tidsplanen eller aflyste flyvninger måtte forekomme. Du bør sikre dig, at der er mindst tre timer mellem din tilslutningsrejse og din flyvning med TripX.

Afstande

Mange hoteller består af flere bygninger. Det kan betyde, at du bor et stykke vej fra hotellets reception, restaurant osv. De angivne afstande og transporttider til nærmeste strand og nærmeste bymidte er beregnet fra udkanten af hotellets grund.

Bagage

Vi anbefaler, at du pakker evt. nødvendig medicin samt værdigenstande i din håndbagage.

Hvis din indtjekkede bagage bliver beskadiget eller bortkommer, skal du indberette det umiddelbart efter landing. Der skal udfyldes en særlig formular, PIR (Property Irregularity Report), allerede i lufthavnen for at flyselskabet kan behandle en evt. erstatningssag. Hvis en skade ikke opdages i lufthavnen, tager nogle få flyselskaber dog imod anmeldelser inden for syv dage fra den dag, skaden er opstået. Anmeldelse skal ske direkte til flyselskabet.

Billeder

Ved fotografering af hoteller anvendes ind imellem vidvinkelobjektiv. Det kan fremstille hotellet, poolområdet og værelserne større, end de er. Dit værelse kan også have en anden udsigt end vist på billederne på www.tripx.dk . Indendørs billeder kan desuden vise en bestemt type eller størrelse af hotellets mange lejligheder/værelser. Det betyder, at dit værelse kan se anderledes ud og have en anden beliggenhed.

Støj

På såvel store som små rejsedestinationer fortsætter hverdagslivet selv i turistsæsonen. Renovation, vareudbringning osv. sker døgnet rundt. Den lokale trafik kan være tæt i visse perioder – i visse lande plejer den dog at være mere rolig i løbet af siestaen (tidlig eftermiddag).

Restauranter, barer og diskoteker er generelt åbne indtil midnat – i nogle tilfælde længere. Støj og musik fra forlystelseslivet kan derfor forekomme. Høj musik, trafikstøj og andre støjgener udenfor hotellet reguleres af de lokale myndigheder. TripX har ingen indflydelse på disse lokale forhold.

Det er ret lydt på en del hoteller. Derfor er det vigtigt, at alle udviser hensyn under opholdet. Iflg. international praksis skal der være ro på hotellet kl. 24.00. Hvis du forstyrres af andre gæster, bør du altid kontakte hotellets reception.

Fitness

På de hoteller, der har et fitnesscenter, er udbuddet af udstyr gerne begrænset, og standarden er simpel. Adgang til hotellers tennis- petanque- og minigolfbaner kan være mod betaling og anlæggenes standard kan variere.

Flora og fauna

Vi anbefaler brug af badesko især i Egypten, Kroatien og Grækenland, hvor der forekommer koraller og klippestrande.

Smådyr er en del af næsten enhver udenlandsrejse. I varmt klima er fluer og myg almindelige, så medbring gerne myggestift/-spray, eller køb det efter behov på det lokale apotek.

Hvis du oplever problemer med kakerlakker eller myrer på dit hotel, kan du altid henvende dig i receptionen, hvor personalet kan hjælpe med udlægning af insektgift efter behov. På visse rejsedestinationer findes der løsgående dyr f.eks. hunde. Det har TripX desværre ingen indflydelse på.

Visse hoteller ligger i landområder. Det kan betyde, at du kommer til at bo som nabo til æsler, får, høns og andre dyr – med alt, hvad det indebærer.

Hotelklassificering

Alle hoteller og feriekomplekser er officielt klassificeret af det pågældende lands turistmyndighed. Iflg. international praksis bedømmes hoteller og feriekomplekser af det pågældende lands turistmyndighed (gælder dog ikke Thailand). Bedømmelsen tager udelukkende hensyn til hotellets standard og faciliteter – beliggenheden indgår f.eks. ikke. Hvert hotel beskattes på grundlag af denne officielle klassificering. Den reelle forskel mellem f.eks. fire- og femstjernede hoteller kan derfor være ubetydelig.

Lokale helligdage og højtider

Information om lokale helligdage og højtider kan fås ved henvendelse til det pågældende lands turistbureau eller ambassade. Hvis du er heldig, kan du opleve lokale karnevaller, festivaler eller højtider på din ferie. Det er spændende at lære andre landes traditioner at kende, men det kan også indebære begrænsninger i offentlig transport og lokale åbningstider.

Høj- og lavsæson

I højsæsonen er der liv og aktivitet, restauranter og barer er åbne – der er gang i det hele. Det kan medføre trængsel, kødannelse, ventetid og fuldt besatte strande. I lavsæsonen kan man ofte forvente bedre service, ingen køer og god plads på stranden. På den anden side kan en del hoteller, restauranter osv. være lukket i lavsæsonen, og lokalområdet kan virke lidt “forladt”. I begyndelsen og slutningen af sæsonen kan visse aktiviteter og faciliteter på hotellet og i lokalområdet være lukket eller have begrænsede åbningstider.

Internet

Hvis dit hotel tilbyder internetforbindelse, skal du være opmærksom på, at den næppe er lige så hurtig og stabil som herhjemme. Mange hoteller tillader heller ikke opkobling via VPN o.lign., så deres forbindelser er spærret for denne type trafik. TripX har ingen indflydelse på tilgængeligheden af hotellernes internetforbindelser. Svigtende internetforbindelse giver derfor ikke ret til kompensation.

Glemte sager

Hvis du er kommet til at glemme personlige ejendele på flyet, under transfer eller på hotellet, skal du henvende dig direkte til den pågældende samarbejdspartner for at få hjælp. TripX kan ikke tage ansvar for glemte ejendele.

Aircondition

Hvis hotellet har aircondition, er dette angivet i hotelbeskrivelsen. Det kan evt. henvise til, at aircondition kun findes i hotellets fællesområder. Aircondition kan være begrænset til bestemte daglige tidsrum i den varmeste periode. På de fleste hoteller kan aircondition kun bruges, når man selv befinder sig i lejligheden/værelset. Sædvanligvis er der kun én aircondition pr. lejlighed/værelse, gerne placeret i soveværelset. Der findes en række forskellige airconditionsystemer og -modeller med forskellig kapacitet og støjniveau.

På nogle hoteller koster aircondition ekstra. Betaling sker direkte til hotellet.

Måltider
Morgenmad, halvpension eller All Inclusive kan tilkøbes på de fleste hoteller, såfremt det ikke er inkluderet i rejsens pris. Hvis din ankomst til eller afrejse fra hotellet sker tidligt om morgenen eller sent om aftenen, kan der være lukket for servering, uanset om du har bestilt morgenmad, halvpension, helpension eller All Inclusive. Bemærk, at måltider før indtjekning eller efter udtjekning ikke indgår i rejsens pris.

Hvis du bestiller halvpension, helpension eller All Inclusive, serveres der normalt buffet eller en særlig menu. Dette kan dog variere afhængigt af sæson og aktuel belægning.

Hvis hotellet har en a la carte-restaurant, skal bordbestilling ske på hotellet, og der skal evt. betales et reservationsgebyr til hotellet.

Nybyggede hoteller

Vi ved af erfaring, at det ikke er alt, der går efter planen ved åbning af nye hoteller. Et helt nybygget hotel har som regel nogle “børnesygdomme”, såsom mindre driftsforstyrrelser eller manglende indkøring af nye rutiner.

Pas og visum

Ved indrejse i mange lande kræves det, at dit pas er gyldigt i mindst seks måneder efter den planlagte hjemrejsedato. Bemærk, at midlertidige pas ikke accepteres til alle rejsedestinationer, og at medrejsende børn skal have eget pas uanset alder.

Rejsende af anden nationalitet end dansk bør kontakte destinationslandets ambassade/konsulat for at få oplyst gældende regler. Som rejsende er det dit eget ansvar at have den nødvendige og gyldige rejselegitimation f.eks. pas og evt. visum.

Pool

Hvis hotellet har opvarmet pool, fremgår dette af beskrivelsen. Opvarmet pool betyder normalt en vandtemperatur på mellem 20 og 24 grader, medmindre andet er angivet. Opvarmede pools kan være nogle grader køligere om morgenen/aftenen og i dårligt vejr. Hvis hotellet har flere pools, er det sædvanligvis kun én af dem, som er opvarmet. Af pladshensyn er der sjældent liggestole nok til samtlige hotelgæster, og det er generelt ikke tilladt at reservere liggestole. På mange hoteller er det heller ikke tilladt at tage mad- og drikkevarer fra poolbaren med på værelset eller i lejligheden.

Rejseforsikring

Det er vigtigt at have en god rejseforsikring. Kontrollér altid din rejseforsikrings vilkår og dækning. Hvis du har f.eks. en familieforsikring herhjemme, bør du tjekke om den omfatter rejseforsikring uden for Skandinavien. Bemærk, at EU-sygesikringsbeviset kun gælder til behandling inden for det offentlige sundhedsvæsen i destinationslandet.

Røgfrie hoteller

Røgfrie hoteller bliver stadig mere almindelige. Visse hoteller tillader kun rygning i bestemte områder. Det mest almindelige er dog stadig, at du gerne må ryge på værelsets altan/terrasse. Rygeforbud gælder også e-cigaretter. Det er normalt ikke tilladt at ryge indendørs, hverken i værelse/lejlighed eller i fællesområder såsom reception, poolområde og evt. restauranter. Tag venligst hensyn og følg hotellets regler.

Strande

Vær opmærksom på, at der kan være understrøm eller tidevand. Respektér altid evt. advarsler på stranden. Søpindsvin, vandmænd, tang osv. findes i perioder ved mange strande.

Rengøring

Daglig rengøring af værelse/lejlighed omfatter gulvvask eller støvsugning, rengøring af badeværelse, aftørring af bordplader, tømning af papirkurve samt sengeredning. Det er m.a.o. en lettere rengøring, der typisk foretages sidst på formiddagen eller først på eftermiddagen. Undtagelsesvis er der et gebyr for slutrengøring (som regel for lejligheder).

Senge
Standardmålene for en almindelig seng er 80 x 200 cm.

Topmadras er sjældent standard. Sengene kan af den grund virke lidt hårdere, end du er vant til.

Ofte består en ekstraseng på værelset af en sovesofa med opredning eller en sammenklappelig seng af betydeligt simplere standard end almindelige senge.

Det kan være trangt i lejligheden/værelset med en ekstra opredning eller tremmeseng.

På visse hoteller kan børn (2-11 år) dele en ekstraseng.

Grandlit er betegnelsen for en min. 120 cm bred dobbeltseng med fælles sengetøj.

Dobbeltværelser kan have en dobbeltseng eller 2 kombinerede enkeltsenge.

Et trepersoners værelse er ingen garanti for tre separate senge. I de fleste tilfælde er der en dobbeltseng samt en sovesofa eller klapseng. En del hotelkæder har trepersoners værelser med to rigeligt brede senge og ingen ekstraseng, og et medrejsende barn må dermed dele seng med en af forældrene. Dette gør sig særligt gældende på rejsedestinationer uden for Europa, men det kan også forekomme inden for EU.

Børnesenge er til rådighed på de fleste hoteller, men TripX kan desværre ikke garantere det. Skriv gerne en besked om behov for tremmeseng i kommentarfeltet, når du bestiller din rejse. Så bliver det formidlet videre til hotellet.

Transfer

Du kan forudbestille transfer på størstedelen af vores rejsedestinationer. Vi anbefaler, at dette sker på bestillingstidspunktet for at undgå ekstra omkostninger ved manuel bestilling via vores kundeservice. Transfer kan dog tilkøbes manuelt senest syv dage inden afrejse.

På mange rejsedestinationer er der fælles bustransfer for flere flyankomster. Du kan derfor opleve at have lidt ventetid i lufthavnen inden din transport til hotellet. Det samme gælder for transfer i forbindelse med afrejse. Du har selv ansvar for at få din bagage med i transferbussen. Din bagage bør kunne tåle stabling såvel i transferbussen som i flyet.

TripX kan ikke garantere, at vores underleverandører råder over autostole til mindre børn. Vi anbefaler derfor, at du i givet fald selv medbringer en autostol som indtjekket bagage.I tilfælde af adgang kan der opkræves ekstra gebyrer, der derefter betales direkte på plads.

Ved afbestilling betales 100% i afbestillingsgebyret.

Værdigenstande

Opbevar værdigenstande og penge i hotellets/værelsets værdiboks. En del hoteller opkræver et gebyr for benyttelse af værdiboksen.

Varme og vand

På nogle hoteller koster opvarmning ekstra, og afregning sker direkte med hotellet. Der findes mange forskellige opvarmningssystemer/-modeller med varierende kapacitet og støjniveau. Nogle hoteller har centralvarme, og opvarmning er typisk til rådighed i perioden november-marts.

Opvarmning af varmt vand sker typisk vha. solfangere eller solceller på hotellets tag. Det kan ske, at varmtvandsforsyningen svigter i perioder med spidsbelastning (f.eks. om morgenen) eller pga. svigtende vandtryk. Vandrationering kan forekomme i ekstreme tilfælde.