Vigtigt at vide

 

Allergi

Vi har rejser til mange forskellige lande. Derfor kan den lokale viden om allergivenlig kost variere noget. Generelt er vidensniveauet dog lavere end herhjemme. TripX har beklageligvis ingen mulighed for at påvirke tilberedningsmetoder eller udbud af specialkost på hotellerne. Vi kan derfor ikke garantere, at specialkost er til rådighed.

Hvis du har en luftbåren allergi,f.eks. jordnøddeallergi, bør du kontakte flyselskabet inden afrejse. Flyselskaberne kan aldrig garantere fuldstændig jordnøddefrie flyvninger.

Ankomst

For hvert hotel er det på www.tripx.dk angivet, hvornår indtjekning begynder (ændringer kan dog forekomme med kort varsel). Du kan normalt ikke disponere over dit værelse inden dette tidspunkt på ankomstdagen, men reglerne varierer fra hotel til hotel.

Nogle hoteller opkræver et depositum ved indtjekningen, som tilbagebetales i forbindelse med afrejsen. Hvis du betaler depositum med kreditkort, kan tilbagebetalingen tage noget tid – dette har TripX ingen indflydelse på. En del hoteller opkræver separat betaling/depositum for f.eks. fjernbetjening til tv eller aircondition.

Bemærk, at mange hoteller kræver, at den gæst der formelt har bestilt værelset, er fyldt 18 år på indtjekningstidspunktet.

Afrejse

Iflg. internationale hotelregler disponerer man over sit værelse, indtil det er tid til udtjekning – udtjekningstidspunktet for hvert hotel er angivet på www.tripx.dk (ændringer kan dog forekomme med kort varsel). Det angivne tidspunkt gælder, selv om din hjemrejse begynder om eftermiddagen/aftenen/natten. Hvis du har sen hjemrejse, kan du muligvis bestille sen udtjekning eller leje et dagværelse – kontakt hotellets reception for at høre nærmere. Prisen for forlængelsen afregnes direkte med hotellet.

Mange hoteller tilbyder bagageopbevaring og adgang til badefaciliteter efter udtjekning – kontakt hotellets reception for yderligere information.

Hvis du indleverer dit pas i receptionen, så vær opmærksom på, at det er dit eget ansvar at afhente det i god tid inden hjemrejsen.

Tilslutningsrejse

Hvis du har behov for at bestille hotelovernatning eller tilslutningstransport i forbindelse med din bestilling hos TripX, bør du altid tilvælge mulighed for ændring/afbestilling. På den måde kan du undgå høje gebyrer for ændring/afbestilling, såfremt ændringer af tidsplanen eller aflyste flyvninger måtte forekomme. Du bør sikre dig, at der er mindst tre timer mellem din tilslutningsrejse og din flyvning med TripX.

Afstande

Mange hoteller består af flere bygninger. Det kan betyde, at du bor et stykke vej fra hotellets reception, restaurant osv. De angivne afstande og transporttider til nærmeste strand og nærmeste bymidte er beregnet fra udkanten af hotellets grund.

Bagage

Vi anbefaler, at du pakker evt. nødvendig medicin samt værdigenstande i din håndbagage.

Hvis din indtjekkede bagage bliver beskadiget eller bortkommer, skal du indberette det umiddelbart efter landing. Der skal udfyldes en særlig formular, PIR (Property Irregularity Report), allerede i lufthavnen for at flyselskabet kan behandle en evt. erstatningssag. Hvis en skade ikke opdages i lufthavnen, tager nogle få flyselskaber dog imod anmeldelser inden for syv dage fra den dag, skaden er opstået. Anmeldelse skal ske direkte til flyselskabet.

Billeder

Ved fotografering af hoteller anvendes ind imellem vidvinkelobjektiv. Det kan fremstille hotellet, poolområdet og værelserne større, end de er. Dit værelse kan også have en anden udsigt end vist på billederne på www.tripx.dk . Indendørs billeder kan desuden vise en bestemt type eller størrelse af hotellets mange lejligheder/værelser. Det betyder, at dit værelse kan se anderledes ud og have en anden beliggenhed.

Støj

På såvel store som små rejsedestinationer fortsætter hverdagslivet selv i turistsæsonen. Renovation, vareudbringning osv. sker døgnet rundt. Den lokale trafik kan være tæt i visse perioder – i visse lande plejer den dog at være mere rolig i løbet af siestaen (tidlig eftermiddag).

Restauranter, barer og diskoteker er generelt åbne indtil midnat – i nogle tilfælde længere. Støj og musik fra forlystelseslivet kan derfor forekomme. Høj musik, trafikstøj og andre støjgener udenfor hotellet reguleres af de lokale myndigheder. TripX har ingen indflydelse på disse lokale forhold.

Det er ret lydt på en del hoteller. Derfor er det vigtigt, at alle udviser hensyn under opholdet. Iflg. international praksis skal der være ro på hotellet kl. 24.00. Hvis du forstyrres af andre gæster, bør du altid kontakte hotellets reception.

Fitness

På de hoteller, der har et fitnesscenter, er udbuddet af udstyr gerne begrænset, og standarden er simpel. Adgang til hotellers tennis- petanque- og minigolfbaner kan være mod betaling og anlæggenes standard kan variere.

Flora og fauna

Vi anbefaler brug af badesko især i Egypten, Kroatien og Grækenland, hvor der forekommer koraller og klippestrande.

Smådyr er en del af næsten enhver udenlandsrejse. I varmt klima er fluer og myg almindelige, så medbring gerne myggestift/-spray, eller køb det efter behov på det lokale apotek.

Hvis du oplever problemer med kakerlakker eller myrer på dit hotel, kan du altid henvende dig i receptionen, hvor personalet kan hjælpe med udlægning af insektgift efter behov. På visse rejsedestinationer findes der løsgående dyr f.eks. hunde. Det har TripX desværre ingen indflydelse på.

Visse hoteller ligger i landområder. Det kan betyde, at du kommer til at bo som nabo til æsler, får, høns og andre dyr – med alt, hvad det indebærer.

Hotelklassificering

Alle hoteller og feriekomplekser er officielt klassificeret af det pågældende lands turistmyndighed. Iflg. international praksis bedømmes hoteller og feriekomplekser af det pågældende lands turistmyndighed (gælder dog ikke Thailand). Bedømmelsen tager udelukkende hensyn til hotellets standard og faciliteter – beliggenheden indgår f.eks. ikke. Hvert hotel beskattes på grundlag af denne officielle klassificering. Den reelle forskel mellem f.eks. fire- og femstjernede hoteller kan derfor være ubetydelig.

Lokale helligdage og højtider

Information om lokale helligdage og højtider kan fås ved henvendelse til det pågældende lands turistbureau eller ambassade. Hvis du er heldig, kan du opleve lokale karnevaller, festivaler eller højtider på din ferie. Det er spændende at lære andre landes traditioner at kende, men det kan også indebære begrænsninger i offentlig transport og lokale åbningstider.

Høj- og lavsæson

I højsæsonen er der liv og aktivitet, restauranter og barer er åbne – der er gang i det hele. Det kan medføre trængsel, kødannelse, ventetid og fuldt besatte strande. I lavsæsonen kan man ofte forvente bedre service, ingen køer og god plads på stranden. På den anden side kan en del hoteller, restauranter osv. være lukket i lavsæsonen, og lokalområdet kan virke lidt “forladt”. I begyndelsen og slutningen af sæsonen kan visse aktiviteter og faciliteter på hotellet og i lokalområdet være lukket eller have begrænsede åbningstider.

Internet

Hvis dit hotel tilbyder internetforbindelse, skal du være opmærksom på, at den næppe er lige så hurtig og stabil som herhjemme. Mange hoteller tillader heller ikke opkobling via VPN o.lign., så deres forbindelser er spærret for denne type trafik. TripX har ingen indflydelse på tilgængeligheden af hotellernes internetforbindelser. Svigtende internetforbindelse giver derfor ikke ret til kompensation.

Glemte sager

Hvis du er kommet til at glemme personlige ejendele på flyet, under transfer eller på hotellet, skal du henvende dig direkte til den pågældende samarbejdspartner for at få hjælp. TripX kan ikke tage ansvar for glemte ejendele.

Aircondition

Hvis hotellet har aircondition, er dette angivet i hotelbeskrivelsen. Det kan evt. henvise til, at aircondition kun findes i hotellets fællesområder. Aircondition kan være begrænset til bestemte daglige tidsrum i den varmeste periode. På de fleste hoteller kan aircondition kun bruges, når man selv befinder sig i lejligheden/værelset. Sædvanligvis er der kun én aircondition pr. lejlighed/værelse, gerne placeret i soveværelset. Der findes en række forskellige airconditionsystemer og -modeller med forskellig kapacitet og støjniveau.

På nogle hoteller koster aircondition ekstra. Betaling sker direkte til hotellet.

Måltider
Morgenmad, halvpension eller All Inclusive kan tilkøbes på de fleste hoteller, såfremt det ikke er inkluderet i rejsens pris. Hvis din ankomst til eller afrejse fra hotellet sker tidligt om morgenen eller sent om aftenen, kan der være lukket for servering, uanset om du har bestilt morgenmad, halvpension, helpension eller All Inclusive. Bemærk, at måltider før indtjekning eller efter udtjekning ikke indgår i rejsens pris.

Hvis du bestiller halvpension, helpension eller All Inclusive, serveres der normalt buffet eller en særlig menu. Dette kan dog variere afhængigt af sæson og aktuel belægning.

Hvis hotellet har en a la carte-restaurant, skal bordbestilling ske på hotellet, og der skal evt. betales et reservationsgebyr til hotellet.

Nybyggede hoteller

Vi ved af erfaring, at det ikke er alt, der går efter planen ved åbning af nye hoteller. Et helt nybygget hotel har som regel nogle “børnesygdomme”, såsom mindre driftsforstyrrelser eller manglende indkøring af nye rutiner.

Pas og visum

Ved indrejse i mange lande kræves det, at dit pas er gyldigt i mindst seks måneder efter den planlagte hjemrejsedato. Bemærk, at midlertidige pas ikke accepteres til alle rejsedestinationer, og at medrejsende børn skal have eget pas uanset alder.

Rejsende af anden nationalitet end dansk bør kontakte destinationslandets ambassade/konsulat for at få oplyst gældende regler. Som rejsende er det dit eget ansvar at have den nødvendige og gyldige rejselegitimation f.eks. pas og evt. visum.

Pool

Hvis hotellet har opvarmet pool, fremgår dette af beskrivelsen. Opvarmet pool betyder normalt en vandtemperatur på mellem 20 og 24 grader, medmindre andet er angivet. Opvarmede pools kan være nogle grader køligere om morgenen/aftenen og i dårligt vejr. Hvis hotellet har flere pools, er det sædvanligvis kun én af dem, som er opvarmet. Af pladshensyn er der sjældent liggestole nok til samtlige hotelgæster, og det er generelt ikke tilladt at reservere liggestole. På mange hoteller er det heller ikke tilladt at tage mad- og drikkevarer fra poolbaren med på værelset eller i lejligheden.

Rejseforsikring

Det er vigtigt at have en god rejseforsikring. Kontrollér altid din rejseforsikrings vilkår og dækning. Hvis du har f.eks. en familieforsikring herhjemme, bør du tjekke om den omfatter rejseforsikring uden for Skandinavien. Bemærk, at EU-sygesikringsbeviset kun gælder til behandling inden for det offentlige sundhedsvæsen i destinationslandet.

Røgfrie hoteller

Røgfrie hoteller bliver stadig mere almindelige. Visse hoteller tillader kun rygning i bestemte områder. Det mest almindelige er dog stadig, at du gerne må ryge på værelsets altan/terrasse. Rygeforbud gælder også e-cigaretter. Det er normalt ikke tilladt at ryge indendørs, hverken i værelse/lejlighed eller i fællesområder såsom reception, poolområde og evt. restauranter. Tag venligst hensyn og følg hotellets regler.

Strande

Vær opmærksom på, at der kan være understrøm eller tidevand. Respektér altid evt. advarsler på stranden. Søpindsvin, vandmænd, tang osv. findes i perioder ved mange strande.

Rengøring

Daglig rengøring af værelse/lejlighed omfatter gulvvask eller støvsugning, rengøring af badeværelse, aftørring af bordplader, tømning af papirkurve samt sengeredning. Det er m.a.o. en lettere rengøring, der typisk foretages sidst på formiddagen eller først på eftermiddagen. Undtagelsesvis er der et gebyr for slutrengøring (som regel for lejligheder).

Senge
Standardmålene for en almindelig seng er 70 x 180 cm.

  • Topmadras er sjældent standard. Sengene kan af den grund virke lidt hårdere, end du er vant til.
  • Ofte består en ekstraseng på værelset af en sovesofa med opredning eller en sammenklappelig seng af betydeligt simplere standard end almindelige senge.
  • Det kan være trangt i lejligheden/værelset med en ekstra opredning eller tremmeseng.
  • På visse hoteller kan børn (2-11 år) dele en ekstraseng.
  • Grandlit er betegnelsen for en min. 120 cm bred dobbeltseng med fælles sengetøj.

Et trepersoners værelse er ingen garanti for tre separate senge. I de fleste tilfælde er der en dobbeltseng samt en sovesofa eller klapseng. En del hotelkæder har trepersoners værelser med to rigeligt brede senge og ingen ekstraseng, og et medrejsende barn må dermed dele seng med en af forældrene. Dette gør sig særligt gældende på rejsedestinationer uden for Europa, men det kan også forekomme inden for EU.

Børnesenge er til rådighed på de fleste hoteller, men TripX kan desværre ikke garantere det. Skriv gerne en besked om behov for tremmeseng i kommentarfeltet, når du bestiller din rejse. Så bliver det formidlet videre til hotellet.

Transfer

Du kan forudbestille transfer på størstedelen af vores rejsedestinationer. Vi anbefaler, at dette sker på bestillingstidspunktet for at undgå ekstra omkostninger ved manuel bestilling via vores kundeservice. Transfer kan dog tilkøbes manuelt senest syv dage inden afrejse.

På mange rejsedestinationer er der fælles bustransfer for flere flyankomster. Du kan derfor opleve at have lidt ventetid i lufthavnen inden din transport til hotellet. Det samme gælder for transfer i forbindelse med afrejse. Du har selv ansvar for at få din bagage med i transferbussen. Din bagage bør kunne tåle stabling såvel i transferbussen som i flyet.

TripX kan ikke garantere, at vores underleverandører råder over autostole til mindre børn. Vi anbefaler derfor, at du i givet fald selv medbringer en autostol som indtjekket bagage.

Værdigenstande

Opbevar værdigenstande og penge i hotellets/værelsets værdiboks. En del hoteller opkræver et gebyr for benyttelse af værdiboksen.

Varme og vand

På nogle hoteller koster opvarmning ekstra, og afregning sker direkte med hotellet. Der findes mange forskellige opvarmningssystemer/-modeller med varierende kapacitet og støjniveau. Nogle hoteller har centralvarme, og opvarmning er typisk til rådighed i perioden november-marts.

Opvarmning af varmt vand sker typisk vha. solfangere eller solceller på hotellets tag. Det kan ske, at varmtvandsforsyningen svigter i perioder med spidsbelastning (f.eks. om morgenen) eller pga. svigtende vandtryk. Vandrationering kan forekomme i ekstreme tilfælde.

 

Generelle købs- og rejsebetingelser

Ud over disse vilkår kan TripX også angive yderligere vilkår.

1. Indledende bestemmelser

1.1 Hvad er en pakkerejse?

1.1.1. En “pakkerejse” er et arrangement, der er udformet forud for aftalen, og som er bestående af:

– transport og

– indkvartering eller

– nogle af disse tjenester i kombination med andre turist-tjenester, der er en ikke-væsentlig del af arrangementet, og som ikke er direkte forbundet med transport eller indkvartering.

1.1.2. Derudover er det en betingelse, at begivenheden varer mere end 24 timer eller inkluderer overnatninger og sælges eller markedsføres til en fælles pris eller til separate priser i forbindelse med hinanden.

1.2 Den rejsendes generelle forpligtelser

1.2.1. Den rejsende er ansvarlig for at have et komplet og gyldigt pas og andre dokumenter, der er nødvendige for rejsens gennemførelse og, hvis forholdene kræver det, visum og nødvendige vaccinationer.

1.2.2. Den rejsende skal, i overensstemmelse med rejseplanen eller anden anvisning, gennemføre check-in for samtlige flyvninger, som indgår i pakkerejsen.

1.2.3. Den rejsende skal overholde de retningslinjer, som er fastsat af arrangøren, eller som gælder for de tjenester, der er inkluderet i pakkerejser såsom hotel, lufthavn, transportmiddel mv.

1.2.4. Den rejsende skal altid agere, så det ikke er til gene for andre rejsende. Grove overtrædelser kan medføre, at den rejsende bortvises af arrangøren, eller dennes repræsentant, fra videre deltagelse i rejsen. I sådanne tilfælde skal den rejsende selv stå for hjemtransport og bære de omkostninger, der er forbundet hermed.

1.2.5. Ved aftalens indgåelse skal den rejsende underrette arrangøren om nationalitet, herunder oplysninger om besiddelse af dansk eller udenlandsk pas samt eventuelt dobbelt statsborgerskab, for at arrangøren skal kunne opfylde sin forpligtelse til at oplyse om eventuelle pas- og visumkrav. Arrangørens forpligtelse til at give oplysninger om pas- og visumkrav er kun gyldigt i forhold til EØS-borgere.

1.2.6. Den rejsende skal straks efter modtagelse kontrollere kvitteringer, bekræftelse, billetter og andre rejsedokumenter samt kontrollere, at oplysningerne er i overensstemmelse med aftalen, og at navnet staves på samme måde som i passet. Eventuelle fejl skal straks meddeles arrangøren.

1.2.7. Den rejsende skal straks underrette arrangøren om enhver ændring af adresse, e-mailadresse, telefonnummer eller anden information, der er relevant for arrangørens mulighed for at kontakte den rejsende.

1.2.8 Den rejsende skal overholde de regler, som arrangøren fastsætter for bekræftelse af flyvninger, som indgår i individuelle rejser og pakkerejser uden rejseleder. Undladelse af bekræftelse medfølger, at det pågældende flyselskab har ret til at videregive de reserverede pladser, og passageren kan således miste retten til at benytte de resterende flyvninger.

1.2.9. Den rejsende skal holde sig ajour angående afgangssteder og afgangstider, f.eks. ved straks at opsøge infomation om rejsen i lufthavnen og kontakte lufthavnspersonalet i tilfælde af tvivl om hvilken terminal eller udgang flyvningen afgår fra. Disse oplysninger ændres ofte, hvilket er uden for arrangørens kontrol.

1.2.10. Hvis den rejsende ikke har overholdt ovennævnte forpligtelser, kan han/hun ikke gøre krav mod arrangøren, mægleren eller underleverandøren til pakkerejsen for de konsekvenser, som den rejsendes manglende overholdelse af disse forpligtelser medfører.

1.3. Pris og aftalte tjenester

1.3.1. Oplysninger i brochurer og kataloger, herunder internettet, er inkluderet i aftalen. Oplysningerne er bindende for arrangøren, medmindre denne udtrykkeligt i kataloget eller brochuren har forbeholdt sig ret til at foretage ændringer, og den rejsende er blevet informeret om sådanne ændringer, før kontrakten er indgået.

1.3.2. Den rejsende skal betale rejses pris senest på den dato, der er angivet i aftalen. Arrangøren har ret til at opkræve en første rate, samtidig med at aftalen ingås (depositum). Hvis hele rejseprisen ikke betales ved aftalens indgåelse, betales det resterende beløb på den dato, som arrangøren har angivet.

1.3.3. Prisen skal angives på en sådan måde, at hele rejsens pris tydeligt fremgår. Den skal omfatte alle tjenester, der indgår i aftalen samt obligatoriske tillæg, skatter og gebyrer.

1.3.4. På bestemmelsesstedet kan der være krav om lufthavnsafgifter, adgangsgebyrer og andre lokale skatter, som det ikke er muligt at betale for, når aftalen indgås, da disse afhænger af lokale bestemmelser eller brug af yderligere tjenester, der ikke indgår i aftalen.

1.3.5. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, er rejseprisen baseret på indkvartering i delte dobbeltværelser. Hvis du ønsker inkvartering for kun en person, har arrangøren ret til at opkræve et tillæg for et enkeltværelse, uanset om det sker efter aftalens indgåelse, eller hvis det sker som følge af en efterfølgende uforudset begivenhed, f.eks. at en medrejsende bliver syg. Eventuelle krav om tillæg for enkeltværelse vil blive faktureret til den rejsende umiddelbart efter, at arrangøren har modtaget information om eller på anden måde konstateret ændringen.

1.3.6. En tilslutningsrejse eller specialordning indgår kun i aftalen, hvis den sælges eller markedsføres sammen med hovedaftalen til en fælles pris eller til separate priser i forbindelse med hinanden.

1.3.7. Eventuelle særlige ydelser/opgaver efter den rejsendes anmodning indgår kun i aftalen, hvis disse udtrykkeligt bekræftes af arrangøren.

1.3.8. Hvis der for en pakkerejse kræves et minimum antal deltagere for, at rejsen kan gennemføres, skal arrangørens markedsføringsmateriale angive, hvor mange deltagere, der er påkrævet for rejsen, der skal afholdes samt det tidspunkt, hvor passageren senest skal være informeret om, at turen ikke gennemføres. Hvis det mindste antal deltagere ikke er overholdt for, at rejsen kan blive gennemført, har arrangøren ret til at aflyse rejsen. I sådanne tilfælde har rejsende ikke ret til erstatning.

1.3.9. Arrangøren skal informere den rejsende om pas- og visumkrav samt de sundhedsbestemmelser, der gælder under rejsen, før aftalen indgås.

1.3.10. Arrangørens forpligtelse til at give oplysninger om pas- og visumkrav gælder kun for statsborgere i lande i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Hvis den rejsende ikke er statsborger i et sådan land, er den rejsende selv ansvarlig for at finde ud af, hvad der gælder for pas og visum.

1.3.11. Arrangøren skal informere den rejsende om muligheden for at tegne en rejseforsikring og/eller en eventuel afbestillingsforsikring/beskyttelse, før kontrakten indgås. Afbestillingsforsikring/beskyttelse kan ikke tilføjes bagefter. Hvis arrangøren tilbyder afbestillingsforsikring/beskyttelse, og den rejsende ønsker at tegne en sådan via arrangøren, skal den rejsende informere arrangøren herom senest, når der indgås aftale om pakkerejsen.

1.4. Aftalens indgåelse

1.4.1. Aftalen bliver bindende for parterne, når arrangøren har bekræftet den rejsendes ordre skriftligt. Arrangøren skal straks bekræfte den rejsendes bestilling.

1.4.2. Arrangøren kan i stedet bestemme, at aftalen bliver bindende for parterne, når arrangøren skriftligt har bekræftet den rejsendes bestilling, og den rejsende har betalt et registreringsgebyr inden for den aftalte periode eller, hvis der ikke er noget registreringsgebyr, hele rejsens pris ifølge arrangørens anvisninger. En sådan bestemmelse skal tydeligt fremgå af arrangørens vilkår og betingelser.

1.4.3. Hvis passageren ikke betaler i overensstemmelse med aftalen, har arrangøren ret til at opsige aftalen. Ved en sådan opsigelse har arrangøren ret til betaling af det beløb, som den rejsende ville have betalt, hvis den rejsende havde aflyst rejsen i overensstemmelse med afbestillingsreglerne i afsnit 3.

2. Ændring af aftalen

2.1. Prisændringer

2.1.1. Hvis arrangøren får omkostningsforøgelser, efter at aftalen, som nævnt i punkt 1.4 ovenfor, er blevet bindende for parterne, kan arrangøren hæve prisen på turen med et beløb svarende til omkostningsforøgelserne, hvis det skyldes:

– ændringer i transportomkostninger, herunder brændstofpriser,

– ændringer i skatter, afgifter og gebyrer eller gebyrer for visse tjenester, såsom lufthavns-, havne-, landings- og opstartsgebyrer,

– ændringer i valutakurser, som anvendes ved beregning af pakkerejsens pris.

2.1.2. I sådanne tilfælde forhøjes prisen med et beløb svarende til den rejsendes andel af den omkostningsstigning, som arrangøren er blevet påført ved gennemførelse af ​​aftalen. Hvis f.eks. et gebyr, iht. til punkt 2.1.1. ovenfor, stiger med 100 kr. for hver rejsende, forhøjes prisen med samme beløb.

2.1.3. Retten til forhøjelse af prisen, som beskrevet ovenfor, foreligger kun, hvis omkostningsstigningen overstiger 100 kr.

2.1.4. Prisen må ikke forhøjes inden for de sidste 20 dage, før den aftalte afrejsedato. Arrangøren skal så hurtigt som muligt underrette den rejsende om prisændringer.

2.1.5. Rejsens pris skal på tilsvarende vis sænkes, hvis arrangørens omkostninger falder tidligere end 20 dage, før den aftalte afrejsedato af samme årsager, som angivet ovenfor. I tilfælde af omkostningsreduktion skal prisen kun nedsættes, hvis omkostningsreduktionen overstiger 100 kr.

2.2. Overdragelse af pakkerejse

2.2.1. Den rejsende har ret til at overdrage turen til en anden person. Det er dog en forudsætning, at den person, som pakkerejsen overdrages til, overholder arrangørens betingelser for og krav til deltagelse i pakkerejsen, som blev angivet ved aftalens indgåelse. Retten til at overdrage rejsen kan begrænses helt eller delvist af arrangøren, hvis en overdragelse ikke er mulig på grund af en underleverandørs betingelser. Hvis en flybillet f.eks. ikke kan overdrages iht. flyselskabets betingelser, betyder en overdragelse af pakkerejsen, at den rejsende ikke refunderes for flybilletten, og at den, som rejsen blev overdraget til, skal købe en ny flybillet. Begrænsninger af retten til at overdrage en rejse skal altid være tydeligt angivet i aftalen.

2.2.2. Den rejsende og den, som pakkerejsen overdrages til, hæfter solidarisk for den resterende betaling for rejsen og for alle yderligere omkostninger som følge af overdragelsen. Derudover har arrangøren ret til en rimelig kompensation for det ekstra arbejde, som følger af overdragelsen.

2.3. Ændringer efter aftalens indgåelse

2.3.1. Den rejsendes ønske om ændringer før afrejse

2.3.1.1. Efter aftalens indgåelse har arrangøren ret til at opkræve et administrationsgebyr for evt. ændring af rejsetidspunkt, destinationen, hotel, rejsedeltagere mv., foruden godtgørelse for ​​de faktiske omkostninger som ændringen medfører.

2.3.1.2. Når aftalen er blevet bindende, er det ofte ikke muligt at foretage ændringer i de aftalte ydelser. Dette gælder f.eks. krydstogter, flybilletter og hotelværelser, hvilket skal være anført i aftalen. Ved ændringer har den rejsende derfor ikke ret til at få refunderet den del af pakkerejseprisen, som udgør omkostningerne for disse tjenester.

2.3.2. Arrangørens ændringer/aflysning før afrejse

2.3.2.1. Hvis arrangøren er nødt til at aflyse rejsen, eller hvis den ikke kan gennemføres som aftalt, skal den rejsende informeres herom hurtigst muligt.

2.3.2.2. Dette gælder dog ikke for ændringer eller afvigelser, som kan anses for at være af mindre betydning for den rejsende.

2.3.2.3. Hvis ændringen medfører, at rejsens økonomiske værdi reduceres, har den rejsende ret til nedsættelse af prisen.

2.3.2.4. Hvis arrangøren foretager væsentlige ændringer i aftalen, eller hvis rejsen annulleres uden at den rejsende er ansvarlig, kan han/hun:

– ophæve aftalen og få refunderet det fulde beløb, som han/hun har betalt i henhold til aftalen, eller

– deltage i en anden pakkerejse, hvis arrangøren kan tilbyde dette.

2.3.2.5. Den rejsende skal, indenfor en rimelig frist efter at have modtaget meddelelsen om ændring eller rejsens aflysning, informere arrangøren om sit valg.

2.3.2.6. Hvis erstatningsrejsen har en mindre værdi end den oprindelige pakkerejse, skal arrangøren tilbagebetale prisforskellen til den rejsende.

2.3.3 Arrangørens ændringer efter afrejse

2.3.3.1. På grund af senere indtræffede omstændigheder kan det hænde, at arrangøren efter afrejse ikke kan levere dele af de aftalte tjenester. I sådanne tilfælde skal arrangøren tilbyde erstatningsordninger.

2.3.3.2. For visse pakkerejser kan det, grundet deres særlige karakter, være svært at forudsige det præcise forløb. Ændrede naturforhold, vejarbejde, politiske hændelser m.m. kan medføre, at arrangøren er nødsaget til at foretage ændringer i rejseplanen. Arrangøren skal i sådanne tilfælde tilbyde den rejsende en kompensationsordning, hvis det er muligt. Hvis ændringen medfører en forringelse for den rejsende, kan denne have ret til erstatning og/eller afslag i prisen.

2.3.3.3. Hvis ændringer i de aftalte tjenester i henhold til 2.3.3.1 eller 2.3.3.2 skyldes omstændigheder udenfor arrangørens kontrol, som denne ikke med rimelighed kunne have forventet, da aftalen blev indgået, og hvis konsekvenser ikke med rimelighed kunne have været undgået eller afhjulpet, har den rejsende ikke ret til skadeserstatning. Hvis ændringerne skyldes en underleverandør, som arrangøren har ansat, er arrangøren kun fri fra erstatningsansvar, hvis ændringen skyldes en omstændighed, som er udenfor underleverandørens kontrol.

3. Aftalens ophævelse

3.1. Den rejsendes afbestilling af pakkerejsen – generelle regler

3.1.1. Den rejsendes afbestilling af rejsen skal ske i overensstemmelse med aftalen. Medmindre andet er angivet, skal opsigelsen ske skriftligt.

3.1.2. Afbestillingsgebyret er altid mindst 495 kr. pr. rejsende.

3.1.3. I mange tilfælde medfører betingelserne for tjenester inkluderet i pakkerejsen, f.eks. fly- og arrangementsbilletter, hotelophold mv., at disse ikke kan afbestilles. I sådanne tilfælde skal den rejsende betale den fulde omkostning for de(n) pågældende tjeneste(r), forudsat, at arrangøren har informeret den rejsende om betingelserne, inden aftalen blev indgået. For andre ydelser, der er inkluderet i pakkerejsen, og hvis arrangøren ikke har oplyst den rejsende i overensstemmelse med ovenstående, gælder bestemmelserne i 3.1.4. – 3.1.7.

3.1.4 Ved afbestilling tidligere end 30 dage før afrejse skal den rejsende betale 10 % af rejsens pris.

3.1.5 Ved afbestilling 30 til 15 dage før afrejse skal den rejsende betale 25 % af rejsens pris.

3.1.6 Ved afbestilling 14 dage til 72 timer før afrejse skal den rejsende betale 50 % af rejsens pris.

3.1.7 Sker afbestillingen senere end 72 timer før afrejse, skal den rejsende betale hele rejsens pris.

3.2. Den rejsendes og arrangørens ret til at træde ud af aftalen grundet force majeure.

3.2.1. Både arrangøren og den rejsende har ret til at trække sig tilbage fra aftalen, hvis der, efter at aftalen er blevet bindende for parterne, på eller nær destinationen eller langs den planlagte rute, indtræffer naturkatastrofer, krigshandlinger, generalstrejke eller anden indgribende hændelse, som væsentligt påvirker rejsens gennemførelse eller forholdene på destinationen på det tidspunkt, hvor rejsen skal gennemføres. Hvis den rejsende eller arrangøren træder ud af aftalen i henhold til denne bestemmelse, har den rejsende ret til at få refunderet, hvad han/hun har betalt i henhold til aftalen. Hvis arrangøren træder ud af aftalen i henhold til denne bestemmelse, har den rejsende ikke ret til skadeserstatning.

3.2.2. Vurderingen af om en hændelse anses for at være en sådan hændelse som angivet i 3.2.1., skal ske under hensyntagen til officielle erklæringer fra danske og internationale myndigheder. Udenrigsministeriets frarådelse af rejser til den aktuelle rejsedestination anses for at være en sådan hændelse.

3.2.3. Den rejsende har ikke ret til at afbestille i henhold til 3.2.1, hvis den rejsende på tidspunktet for aftalens indgåelse kendte til, at en sådan indgribende hændelse, der er omtalt i dette stykke, eksisterede, eller hvis hændelsen var almindeligt kendt.

3.2.4. Hvis den rejsende ikke har ret til at afbestille rejsen i henhold til 3.2.1, men afbestiller alligevel, gælder arrangørens generelle afbestillingsregler i punkt 3.1.

3.2.5. For rundrejser gælder det, at den rejsende kun har ret til at afbestille den del af pakkerejsen, som berøres af den indgribende hændelse. Hvis denne del af pakkerejsen udgør en væsentlig del af pakkerejsen, har den rejsende dog ret til at afbestille hele rejsen.

3.3. Afbestillingsbeskyttelse og afbestillingsforsikring

3.3.1. Hvis den rejsende har indgået en aftale om afbestillingsbeskyttelse eller afbestillingsforsikring, kan den rejsende afbestille i henhold til de særskilte betingelser, som gælder for afbestillingsbeskyttelsen eller afbestillingsforsikringen.

4. Fejl og mangler

4.1. Reklamation

4.1.1. I tilfælde af fejl i de aftalte tjenester skal den rejsende omgående, efter at den rejsende har bemærket eller burde have bemærket fejlen, klage til rejsearrangøren, dennes repræsentant eller den underleverandør, som fejlen vedrører, for at give dem mulighed for at rette fejlen. Klager skal indgives på destination, hvis det er muligt.

4.1.2. Den rejsense skal så vidt muligt sikre sig, at den indgivne klage dokumenteres på skrift af arrangøren eller dennes underleverandør på stedet.

4.1.3. Den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl, hvis der ikke er indgivet klage i overensstemmelse med ovenstående.

4.1.4. Krav om skadeserstatning eller prisafslag skal fremføres for rejsearrangøren hurtigst muligt efter rejsens afslutning.

4.1.5. Fremføres der krav på grund af fejl i de aftalte tjenester senere end to måneder fra den dato, hvor den rejsende bemærkede eller burde have bemærket fejlen, anses den rejsende at have mistet retten til at påberåbe fejlen.

4.2. Afhjælpning af fejl

4.2.1. Hvis arrangøren tilbyder at afhjælpe fejlen, kan den rejsende ikke kræve et afslag i prisen eller hæve aftalen, forudsat at afhjælpningen finder sted inden for en rimelig tid og uden yderligere omkostninger eller væsentlig skade for den rejsende.

4.2.2. Den rejsende skal altid begrænse skaden i det omfang, det er muligt.

5. Begrænsninger i arrangørens erstatningsansvar

5.1. Arrangørens erstatningsansvar på grund af skader eller fejl er begrænset til de, på det tidspunkt gældende, beløbsgrænser, som er angivet i Warszawa- og Montrealkonventionerne (for luftfart) og Athenkonventionen (for sø- og vandtransport). Arrangørens ansvar kan derfor ikke overstige det, som gælder for den eller de underleverandører, som har det direkte ansvar for den fejlbehæftede tjeneste.

5.2. Luftfartsselskaber er direkte ansvarlige for korrekt gennemførelse af transport i henhold til Warszawa- og Montrealkonventionerne, EU-forordning 889/2002, EU-forordning 261/2004 og luftfartsloven.

5.3. Ovennævnte betyder, at den rejsende i tilfælde af forsinket, tabt eller beskadiget bagage først og fremmest skal reklamere til, og indgive sine krav mod, det kontraherende eller transporterende flyselskab. Kravet skal indgives, så snart den rejsende ved besked om hændelserne. Meddelelse om tab eller skade skal ske i ankomstlufthavnen, hvis det er muligt, hvorefter en skadesrapport (f.eks. PIR-rapport) skal oprettes.

5.4. Arrangøren er ikke ansvarlig for medicin, værdigenstande såsom kamera, kontanter, smykker m.m., som opbevares i indchecket bagage. Nogle flyselskaber tilbyder en særskildt forsikring som beskyttelse mod tyveri. I sådanne tilfælde skal en særlig deklaration foretages direkte til flyselskabet ved check-in.

5.5. Der skal særskilt gøres opmærksom på, at luftfartsselskaber ofte har gensidige aftaler om udførelse af hinandens flyvninger. For at gøre det lettere for den rejsende i tilfælde af klager og ulemper, er den rejsende, ifølge Montrealkonventionen, altid berettiget til at vælge, om kravet skal indgives til det flyselskab, der er anført på rejsedokumenterne (kontraherende) eller det luftfartsselskab, der rent faktisk udfører transporten (transporterende).

6. Uenigheder

6.1. Parterne bør forsøge at bilægge uenigheder vedrørende fortolkning eller anvendelse af aftalen gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan nå til enighed, kan uenigheden undersøges i Forbrugerklagenævnet eller i retten.

Særlige rejsevilkår for ferierejser, der sælges som pakkerejser og omfattes af pakkerejseloven

Særskilte rejsebetingelser for ferierejser solgt som pakkerejser. Disse særskilte regler supplerer de generelle rejsebetingelser som gælder for pakkerejser.

Bestilling og bekræftelse af rejse

Når du bestiller en rejse hos TripX, skal du søge efter det/de ønskede produkt/-er og derefter vælge de ønskede rejsekomponenter. På næste trin indtaster du navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. På det sidste trin skal ferierejsen betales. En bekræftelse af, hvad du bestiller, kan ses til højre gennem hele bestillingsprocessen.

Hele bestillingen afsluttes med en bekræftelsesside og et bekræftelsesnummer. Samtidig sendes en e-mail til den angivne e-mailadresse. Bekræftelsesnummeret og bekræftelsen er dit bevis for, at bestillingen er gennemført. I forbindelse hermed er bestillingen bindende for den rejsende.

Det er kundens ansvar at opgive en korrekt e-mailadresse, som frem til afrejsen vil blive brugt til al kommunikation vedrørende din rejse og evt. ændringer i rejseplanen.

Det er derfor vigtigt at give os besked, hvis du ændrer din e-mailadresse efter bestillingen men inden afrejsen.

Hvis din bestilling ikke afsluttes med en bekræftelsesside, som indeholder et reservationsnummer, eller hvis du ikke modtager en bekræftelse via e-mail, skal du hurtigst muligt kontakte TripX via e-mail: [email protected]

Reservationsdetaljer

Det er køberens eller den rejsendes ansvar at kontrollere, at bestillingsbekræftelsen, som sendes via e-mail, stemmer overens med de bestilte rejseprodukter. Hvis noget ikke er korrekt på bekræftelsen, eller hvis bekræftelsen ikke modtages direkte efter fuldført bestilling, skal du straks kontakte TripX.

Det er køberens ansvar at opgive korrekt navn på den rejsende. Navnet skal staves præcis som det staves i passet. Kunden er selv ansvarlig for eventueller omkostninger, som påføres i tilfælde af et forkert stavet navn. Visse flyselskaber tillader ikke navneændring uden at en ny billet skal bestilles.

Betaling

Du kan betale med bank-, betalings- og kreditkort. Dit kort debiteres med det samme, når du betaler din bestilling. Der opkræves ingen gebyrer uanset korttype. Vi accepterer kun kort udstedt i EU-lande og lande som er tilsluttet Schengen (inkl. Norge og Schweiz).

I forbindelse med en evt. tilbagebetaling krediteres det samme kort, der blev brugt til betalingen. Det kan tage op til tre bankdage, inden pengene går ind på kortet.

TripX anvender 3D-secure til kryptering af alle kortbetalinger. Denne meget sikre løsning for kortbetalinger via internettet er udviklet af VISA og MasterCard for at identificere kortindehaveren. Ingen data, som du indtaster under krypteringen, gemmes af TripX efter gennemførelsen af din rejse. Uafhængig af leverandørens regler debiterer vi din konto ved bestillingens gennemførelse.

Information om øvrige betalingsmuligheder, “TripX Faktura” (i samarbejde med Avarda), “Internetbank”, “TripX Betaling”, “TripX Faktura”, “Klarna Faktura”, “Klarna Rentefrit & Afbetaling”, læs mere under fanebladet “betaling” på startsiden.

Uanset din betalingsmetode vil du være bundet af rejseaftalen, som om du havde betalt 100 % af rejsens pris i bestillingsøjeblikket.

Priser

Vores priser inkluderer alle skatter, afgifter og lufthavnsafgifter.

Følgende tillæg er ikke inkluderet i den samlede pris:

Lokale lufthavnsafgifter og hotelafgifter. Nogle destinationer/lande har indført lokale afgifter på turistindkvartering, blandt andet Italien og Barcelona. Disse betales kontant af kunden på opholdsstedet.

Lokal transport i forbindelse med lufthavnsskifte (f.eks. i New York, Paris og London). Dette betales kontant af kunden på stedet.

Visum

Mange flyselskaber opkræver i dag betaling for bagage og nogle gange for manuel indcheckning (via automater eller online er det gratis). Disse tillægstjenester kan altid bestilles samtidig med bestilling af flybilletten. Når du vælger en flyvning, vises de valgte flyselskabers vilkår.

Pris- og nummerfejl

Nutidens hurtige og effektive teknologi kan betyde, at både prissætning og fordeling af allokering kan være fejlagtig. Vi forbeholder os derfor ret til at vende tilbage med en rettelse indenfor 24 timer i tilfælde af alvorlige fejl. Ved bestilling henover weekenden har vi ret til at vende tilbage den næste hverdag. TripX Travel tager forbehold for evt. prisfejl, tekniske problemer, datafejl og ændringer uden for vores kontrol. Disse kan f.eks. være forårsaget af flyselskaber, der viser pladser, som ikke er tilgængelige eller fejlagtige priser fra hotellets reservationssystem eller fra biludlejningsfirmaets prissystem. Kunden vil blive underrettet, så snart TripX modtager sådanne oplysninger fra leverandøren.

Afbestilling

Afbestilling af alle eller dele af rejsekomponenterne skal altid ske straks efter en opstået forhindring. Ved afbestilling af rejse uden for vores åbningstider – kontakt altid flyselskabet og/eller hotellet direkte. Derefter skal du informere TripX om, hvilke handlinger du har foretaget.

Afbestilling af pakkerejse

Normalt kan flydelen af rejsen ikke refunderes. I nogle tilfælde kan hele eller en del af hoteldelen refunderes. Dette afhænger af, hvor lang tid i forvejen afbestillingen finder sted, samt sæsonen, og priskategori/kampagnepris som værelset er bestilt under. Kontakt os straks hvis der opstår grund til en evt. afbestilling for at modtage information om betingelserne for den specifikke rejse.

Administrationsgebyr ved ændringer

I tilfælde hvor der kan foretages en tilbagebetaling efter en afbestilling/ændring, opkræver TripX et administrationsgebyr ud over de omkostninger, der opkræves af flyselskabet og/eller hotellet. Gebyret er altid mindst 400 kr. pr. person. Rejsen skal altid afbestilles før afrejse for, at en evt. tilbagebetaling er mulig. Eventuelle ændringer skal altid bekræftes skriftligt fra både den rejsende og TripX, før de udføres. Kun den hovedrejsende kan anmode om ændringer af en bestilt rejse.

Afbestillingsforsikring

For at undgå store afbestillingsomkostninger i forbindelse med sygdom eller alvorlige hindringer der kan verificeres, anbefaler vi, at du tegner en separat afbestillingsforsikring. Læs mere under fanebladet afbestillingsvilkår.

Uledsagede børn

Vi kan ikke håndtere reservationer for uledsagede børn men henviser i stedet direkte til flyselskaberne, som med deres tilstedeværelse under hele turen kan sikre en tur i sikker varetægt.

Præferencer

Dine anmodninger er forespørgsler og kan ikke garanteres. Værelsesfordeling udføres af hotellet, specielt udstyret udlejningsbil eller en specifik model leveres af biludlejningsfirmaet. På TripX’ hjemmeside har du mulighed for at angive dine ønsker, men vi kan ikke garantere dem. Seng eller tremmeseng til børn under 2 år er ikke inkluderet. Informer venligst hotellet ved ankomsten, hvis der ønskes ekstra tilbehør. Eventuelle omkostninger for ekstra tilbehør betales af kunden på stedet.

Pas, visum og vaccinationer

Du er som rejsende ansvarlig for at have et gyldigt pas, visum, visum ved mellemlandinger, nødvendige vaccinationer og andre eventuelle dokumenter i de lande, som du skal besøge i løbet af din rejse.

De fleste lande udenfor EU kræver en hjemrejsebillet og/eller en billet videre fra landet. Hvis man ikke kan fremvise dette, er der risiko for, at man bliver afvist allerede i afrejselufthavnen eller ved ankomsten til landet. Hvis du ikke er dansk statsborger, kan ovenstående også være aktuelt inden for EU. Skulle dette tilfælde opstå, er der ingen mulighed for tilbagebetaling eller ombookning.

Ændringer i tidsplan

Det er altid kundens eget ansvar at kontrollere ændringer i tidsplanen direkte med det reserverede flyselskab. I de tilfælde hvor TripX modtager ændringerne i god tid, ændrer vi tiderne på dine rejsedokumenter. TripX er ikke ansvarlig for e-mail, som af uvisse årsager ikke når frem til modtageren (f.eks. spamfilter). I de tilfælde hvor flyselskabet tillader afbestilling på grundlag af ændringer i tidsplanen, tilbagebetales hele beløbet. Senest 24 timer før afrejsen skal du kontrollere med afrejselufthavnen, at der ikke er foretaget sene ændringer i tidsplanen.

Flyrejsens gennemførelse

Vær opmærksom på, at alle flyvetider angives i lokale tider.

Glem ikke at kontrollere afgangstiden for både ud- og hjemrejse 24 timer før afgang, https://mytripandmore.com/ , via det respektive flyselskabs hjemmeside eller via afrejselufthavnens hjemmeside.

Mange flyselskaber opkræver betaling for bagage og andre ydelser i forbindelse med flyvningen. Sørg for at kontrollere flyselskabets regler. Det er ofte dyrere at betale for fx bagage i lufthavnen, end det er at reservere denne service på forhånd enten ved bestilling via TripX’s hjemmeside eller direkte hos flyselskaberne før afrejse. En del flyselskaber kræver, at man tjekker ind før ankomst til lufthavnen. Hvis det ikke er gjort, kan man tjekke ind i lufthavnen, men ofte opkræves et betydeligt gebyr.

Mistet eller beskadiget bagage skal altid anmeldes direkte i lufthavnen hos det ansvarlige flyselskab/håndteringsselskab. Dette skal ske i direkte forbindelse med hændelsen. I tilfælde af forsinkelse har man som passager ret til en betydelig kompensation fra flyselskabet. Gør krav på denne kompensation på stedet i forbindelse med forsinkelsen. Læs mere på EU’s sider om passagerrettigheder.

Ind imellem samarbejder flyselskaberne. Dette kan betyde, at du bestiller en flyvning hos ét flyselskab, men i sidste ende gennemføres flyvningen af et andet flyselskab. Det er ret normalt og kendes under betegnelsen codeshare.

Visse flyselskaber inkluderer både mad og drikke i flybillettens pris. Andre selskaber kræver betaling for mad og/eller drikke under flyvningen. For yderligere oplysninger om serviceniveau henviser vi til flyselskabernes hjemmesider.

Hvis et flyselskab foretager en ændring i tidsplanen, og dette medfører forkortet tid på rejsemålet og hotellet, vil de rejsende blive kompenseret i tilsvarende omfang.

Hvis dit fly bliver forsinket, og du har booket tillægsprodukter som fx transfer via TripX, skal du forsøge at kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hvis du har booket tillægsprodukter eksternt uden om TripX, bør du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hotel

I tilfælde af at en leveret service ikke svarer til det bestilte, skal fejlen straks indberettes til hotellet. Hvis der ikke foretages nogen korrektion, skal den rejsende straks kontakte TripX for yderligere behandling. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomst. Internationale indtjekningsregler gælder. Oftest er udtjekning kl. 12.00 og indtjekning kl. 14.00. Lokale forskelle kan forekomme (udtjekning kl. 11.00, indtjekning kl. 15.00). Meddelelse herom gives ved bestilling.

Lejebiler

I tilfælde af at en leveret tjeneste ikke svarer til det bestilte, skal fejlen straks indberettes til biludlejningsfirmaet, enten ved afhentning af lejebilen eller i lejeperioden umiddelbart efter at fejlen opstår. Hvis der ikke foretages nogen korrektion, skal den rejsende straks kontakte TripX for yderligere behandling. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomst.

Reklamation

Hvis der i løbet af ferierejsen skulle opstå fejl på nogen af rejsekomponenterne, der kan medføre en klage, skal leverandøren (flyselskab, biludlejningsselskab, hotel osv.) straks underrettes og gives mulighed for at rette op på fejlen. Hvis der på rejsen indgives en klage direkte til leverandøren, skal du altid prøve at få bevis herfor. Dette er afgørende, hvis du efter hjemkomsten planlægger at klage over dele af din rejse. Ved klager, hvor den rejsende ikke modtager en korrektion af fejlen på stedet, kan han/hun henvende sig direkte til TripX for en udredning. Klagen skal indeholde: Bookingreference, afrejsedato, rejsemål, detaljeret beskrivelse af problemet og helst en skriftlig redegørelse fra leverandøren om problemet og årsagen hertil. Afhængigt af ​​klagens karakter forbeholder vi os 3-6 ugers behandlingstid. Indsend klagen til TripX Travel AB, Stora Trädgårdsgatan 30, 211 28 Malmö, Sverige.

Rejsegaranti

TripX er tilknyttet Rejsegarantifonden. Rejsegarantien gælder ved køb af pakkerejse hos TripX bestående af mindst to komponenter (fly, hotel eller udlejningsbil) i den samme bestilling. Rejsegarantien gælder ikke ved enkeltkøb af f.eks. fly, udlejningsbil eller hotel.

Rettigheder for flypassagerer

Alle flypassagerers rettigheder er underlagt en lovramme kaldet Montrealkonventionen. Indenfor EU er der også et særskilt direktiv, som alle flyselskaber skal følge.

Læs mere på følgende link Forordning (EF) nr. 261/2004

Fortrydelsesret

I henhold til forbrugeraftaleloven findes der ingen afbestillingsret for rejser, der indeholder transport og indkvartering. For mere information om dette, se www.konsumentverket.se

Ansvar for TripX

TripX er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab, herunder bl.a: Reduktion eller tab af produktion eller omsætning, fortabt fortjeneste som følge af at aftaler med tredjeparter opsiges, ikke opfyldes korrekt eller ikke kunne indgås eller skadeserstatning som følge heraf eller lignende tab eller udebleven eller formindsket fortjeneste som brugere udsættes for som følge af brugen af ​​hjemmesiden, indholdet og de produkter, som formidles af TripX.

Intellektuelle ejendomsrettigheder

Alle immaterielle ejendomsrettigheder (herunder patenter, varemærkerettigheder og ophavsretter) til hjemmesiden og dets indhold tilhører TripX og/eller samarbejdspartnere. Det er ikke tilladt at anvende hjemmesiden og dens indhold til kommercielle formål f.eks. til offentliggørelse eller videreformidling.

Misvedligeholdelse af aftale

TripX-hjemmesiden må ikke anvendes i spekulationsøjemed. Det er heller ikke tilladt at skabe svigagtige bookinger uanset formål. Misbrug af denne art kan være kriminelt og kan blive politianmeldt. I alvorlige tilfælde kan der være erstatningsansvar for dem, der misbruger hjemmesiden. Brugere, der anvender metoder som beskrevet ovenfor, og som bevidst bruger hjemmesiden uretmæssigt, vil blive helt eller delvist udelukket fra hjemmesiden.

Eksterne links

TripX accepterer ikke ansvar for andre hjemmesider, som linker til TripX’ hjemmeside eller omvendt hvilke hjemmesider, som TripX linker til.

Indhold på TripX og websteder, som linker dertil

TripX har en målsætning om, at al kommunikation skal være virusfri, men tager ikke ansvar for konsekvenser som følge af, at det ikke er tilfældet.

TripX hjemmeside er meget gennemarbejdet, og der er gjort en stor indsats for at undgå og forhindre forskellige fejl. Indholdet kan dog indeholde fejl eller være mangelfuldt på grund af tekniske årsager, fejltryk eller andre årsager. TripX accepterer intet ansvar for sådanne fejl eller mangler. TripX garanterer ikke ejerskab eller ophavsret til indhold, som leveres af en tredjepart. TripX garanterer ikke, at hjemmesiden har nogen tilgængelighed eller bestemte svarstider. TripX fraskriver sig udtrykkeligt ansvar for både direkte og indirekte skader og tab, der opstår som følge af hjemmesiden eller af at hjemmesiden ikke fungerer tilfredsstillende.

TripX hjemmeside og dens indhold findes i “foreliggende stand”.

I det tilfælde at TripX på trods ovenstående er ansvarlig for skadeserstatning/kompensation, kan det samlede beløb aldrig overstige et prisbasisbeløb.

Gældende lov

Uenigheder i forbindelse med anvendelse af hjemmesiden og dens indhold skal afgøres af Malmö tingsrätt i første instans.

Integritets- og sikkerhedsspørgsmål, se separat faneblad.

Når du bestiller en rejse på tripx.dk, accepterer du også, at TripX Travel AB gemmer din e-mailadresse til fremtidig markedsføring. Vi vil ikke videregive din e-mailadresse til en tredjepart.

TripX købs- og rejsevilkår for ferierejser, der sælges som individuelle rejsekomponenter og ikke omfattes af pakkerejseloven

Disse regler gælder for de ferierejser, hvor TripX kun formidler individuelle rejsekomponenter som nedenfor.

Arrangering af hotelværelser:

TripX har gennem omfattende kontroller og forhandlinger indgået aftaler med hoteller af god kvalitet i de respektive hotelkategorier til meget gunstige priser. Når du bestiller hoteller på TripX, fører vores avancerede teknologi dig ind i hotellets reservationssystem, hvor du kan drage fordel af vores forhåndsforhandlede minipriser. I forbindelse med reservationen aftaler du en tredjepartsaftale med hotellet. Hotellet bliver således din kontrahent. Umiddelbart efter reservationen får du adgang til et hotelværdibevis, som berettiger dig til det bestilte hotelophold. Bemærk venligst, at check-in normalt er kl. 14.00 på den bestilte ankomstdag, og check-out er kl. 12.00 på datoen for afrejse fra hotellet. I nogle tilfælde kan check-out være kl. 11.00.

Arrangering af flyrejser:

TripX har et bredt samarbejde med de fleste flyselskaber, i øjeblikket omkring 100 selskaber. Når du bestiller fly gennem TripX, er du via vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i flyselskabernes reservationssystem. I forbindelse med reservationen opretter du en tredjepartsaftale med flyselskabet. På samme tidspunkt som du betaler til TripX overføres omkostningerne for flybilletten til flyselskabet. Flyselskabet bliver således din kontrahent. Umiddelbart efter bestilling får du adgang til en/flere separat(-e) flybillet(-ter), som er 100 % betalt.

Arrangering af lejebiler:

TripX har et bredt samarbejde med de fleste biludlejningsfirmaer, i øjeblikket omkring 65 firmaer. Når du bestiller udlejningsbil via TripX, er du gennem vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i biludlejningsfirmaernes reservationssystem. Biludlejningsfirmaer får mulighed for at give den bedste pris på netop din forespørgsel. Det betyder, at konkurrencen om din forespørgsel er skarp, og der er ofte 5-10 biludlejningsfirmaer, der stræber efter at give dig den bedste pris på din forespørgsel. I forbindelse med reservationen indgår du en tredjepartsaftale med biludlejningsfirmaet. I samme øjeblik, du betaler til TripX, overføres omkostningerne for din udlejningsbil til biludlejningsfirmaet. Biludlejningsfirmaet bliver således din kontrahent. Kort efter reservationen får du adgang til en separat biludlejningskupon, der er 100 % betalt.

Arrangering af transfer på destinationen:

TripX samarbejder med transferfirmaer på rejsemålene. Når du bestiller en transfer gennem TripX, er du gennem vores avancerede teknologi, direkte eller indirekte, inde i transferfirmaernes reservationssystem. I forbindelse med reservationen opretter du en tredjepartsaftale med transferfirmaet på dit valgte rejsemål. I samme øjeblik som du betaler til TripX, overføres transferomkostningerne til transferfirmaet. Således bliver transferfirmaet din kontrahent. Kort efter reservationen får du adgang til et separat værdibevis, som er gyldigt til din transfer.

En ferierejse med individuelle rejsekomponenter betyder, at du selv bestiller en individuel sammensætning fra vores samarbejdspartneres udvalg af forskellige rejserelaterede komponenter.

Bestilling og bekræftelse af rejse

Når du bestiller en rejse hos TripX, skal du søge efter det/de ønskede produkt/-er og derefter vælge de ønskede rejsekomponenter. På næste trin indtaster du navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. På det sidste trin skal ferierejsen betales. En bekræftelse af, hvad du bestiller, kan ses til højre gennem hele bestillingsprocessen.

Hele bestillingen afsluttes med en bekræftelsesside og et bekræftelsesnummer. Samtidig sendes en e-mail til den angivne e-mailadresse. Bekræftelsesnummeret og bekræftelsen er dit bevis for, at bestillingen er gennemført. I forbindelse hermed er bestillingen bindende for den rejsende.

Det er kundens ansvar at opgive en korrekt e-mailadresse, som frem til afrejsen vil blive brugt til al kommunikation vedrørende din rejse og evt. ændringer i rejseplanen.

Det er derfor vigtigt at give os besked, hvis du ændrer din e-mailadresse efter bestillingen men inden afrejsen.

Hvis din bestilling ikke afsluttes med en bekræftelsesside, der indeholder en bookingreference, eller hvis du ikke modtager en bekræftelse via e-mail, bedes du kontakte TripX hurtigst muligt.

Reservationsdetaljer

Det er køberens eller den rejsendes ansvar at kontrollere, at bestillingsbekræftelsen, som sendes via e-mail, stemmer overens med de bestilte rejseprodukter. Hvis noget ikke er korrekt på bekræftelsen, eller hvis bekræftelsen ikke modtages direkte efter fuldført bestilling, skal du straks kontakte TripX.

Det er køberens ansvar at opgive korrekt navn på den rejsende. Navnet skal staves præcis som det staves i passet. Kunden er selv ansvarlig for eventueller omkostninger, som påføres i tilfælde af et forkert stavet navn. Visse flyselskaber tillader ikke navneændring uden at en ny billet skal bestilles.

Betaling

Du kan betale med bank-, betalings- og kreditkort. Dit kort debiteres med det samme, når du betaler din bestilling. Der opkræves ingen gebyrer uanset korttype. Vi accepterer kun kort udstedt i EU-lande og lande som er tilsluttet Schengen (inkl. Norge og Schweiz).

I forbindelse med en evt. tilbagebetaling krediteres det samme kort, der blev brugt til betalingen. Det kan tage op til tre bankdage, inden pengene går ind på kortet.

TripX anvender 3D-secure til kryptering af alle kortbetalinger. Denne meget sikre løsning for kortbetalinger via internettet er udviklet af VISA og MasterCard for at identificere kortindehaveren. Ingen data, som du indtaster under krypteringen, gemmes af TripX efter gennemførelsen af din rejse. Uafhængig af leverandørens regler debiterer vi din konto ved bestillingens gennemførelse.

Oplysninger om andre betalingsmuligheder, “TripX Faktura” (i samarbejde med Avarda), “Internetbank”, “TripX Betaling”, “Klarna Faktura”, “Klarna Rentefrit & Afbetaling”, læs mere under fanen “Betaling” på startsiden.

Uanset din betalingsmetode vil du være bundet af rejseaftalen, som om du havde betalt 100 % af rejsens pris i bestillingsøjeblikket.

Priser

Vores priser inkluderer alle skatter, afgifter og lufthavnsafgifter.

Følgende tillæg er ikke inkluderet i den samlede pris:

  • lokale lufthavnsafgifter og hotelafgifter. Nogle rejsedestinationer har indført afgifter på turistindkvartering, blandt andet Italien og Barcelona. Disse betales kontant af kunden på destinationen.
  • lokal transport mellem lufthavne ved lufthavnsskifte (f.eks. i New York, Paris og London). Denne betales kontant af kunden på stedet.
  • Visum

Mange flyselskaber opkræver i dag betaling for bagage og nogle gange for manuel indcheckning (via automater eller online er det gratis). Disse tillægstjenester kan altid bestilles samtidig med bestilling af flybilletten. Når du vælger en flyvning, vises de valgte flyselskabers vilkår.

Pris- og nummerfejl

Nutidens hurtige og effektive teknologi kan betyde, at både prissætning og fordeling af allokering kan være fejlagtig. Vi forbeholder os derfor ret til at vende tilbage med en rettelse indenfor 24 timer i tilfælde af alvorlige fejl. Ved bestilling henover weekenden har vi ret til at vende tilbage den næste hverdag.

TripX Travel tager forbehold for eventuelle prisfejl, tekniske problemer, datafejl og ændringer uden for vores kontrol. Disse forårsages f.eks. af flyselskaber, der viser pladser, der ikke er tilgængelige, eller forkerte priser fra hotellets reservationssystem eller fra biludlejningsfirmaets prissætningssystem. Kunden vil blive underrettet, så snart TripX modtager sådanne oplysninger fra leverandørerne.

Afbestilling

Afbestilling af alle eller dele af rejsekomponenterne skal altid ske straks efter en opstået forhindring. Ved afbestilling af rejse uden for vores åbningstider – kontakt altid flyselskabet og/eller hotellet direkte. Derefter skal du informere TripX om, hvilke handlinger du har foretaget.

Afbestilling af hotel

Reglerne for afbestilling/ændring og tilbagebetaling af hotel varierer for de forskellige hoteller.

Hvis du ikke afbestiller inden afrejse, kan du normalt ikke få en tilbagebetaling. Tjek reglerne for de hoteller, du er interesseret i, før du bestiller. TripX-specialaftaler med hotellerne kan betyde, at reglerne afviger fra hotellets officielle regler.

Afbestilling af udlejningsbil, transfer, forsikringer og afbestillingsforsikring

Reglerne for afbestilling/ændring og tilbagebetaling af tjenester er fuldstændigt underlagt leverandørens vilkår. Normalt kan de ikke refunderes. Hvis du ikke afbestiller før afrejse, kan du normalt ikke få en tilbagebetaling. Før du bestiller, skal du tjekke reglerne for de leverandører, som du er interesseret i, ved at kontakte TripX. TripX-specialaftaler med leverandører kan betyde, at reglerne afviger fra leverandørens officielle regler.

Ændring eller afbestilling af flybillet

Normalt kan flybilletten på ferierejsen ikke refunderes. Du skal bruge alle flybilletter i den rækkefølge, du bestilte dem. I tilfælde af at du har bestilt et T o R-fly, kan du ikke afstå fra din afrejse og bruge din rejse hjem. Hele billetten annulleres automatisk, hvis du ikke møder op (no show) fra en underafdeling. Der ydes ingen tilbagebetaling for en sådan begivenhed. Med nogle flyselskaber er navneændring mulig mod et gebyr. Kontakt altid flyselskabet direkte ved navneændring.

Administrationsgebyr

I tilfælde, hvor der kan ydes tilbagebetaling efter afbestilling/ændring, opkræver TripX et administrationsgebyr udover de omkostninger, der opkræves af luftfartsselskaber, hoteller, biludlejningsfirmaer og/eller transferselskaber. Gebyret er altid mindst 495 kr. pr. person. Rejsen skal altid afbestilles før afrejse, for at en eventuel tilbagebetaling kan godkendes. Eventuelle ændringer skal altid bekræftes skriftligt af både den rejsende og TripX, før de udføres. Kun den hovedrejsende kan anmode om ændringer vedrørende en bestilt rejse.

Afbestillingsforsikring

For at undgå store afbestillingsomkostninger i forbindelse med sygdom eller alvorlige hindringer der kan verificeres, anbefaler vi, at du tegner en separat afbestillingsforsikring. Læs mere under fanebladet afbestillingsvilkår.

Uledsagede børn

Vi kan ikke håndtere reservationer for uledsagede børn men henviser i stedet direkte til flyselskaberne, som med deres tilstedeværelse under hele turen kan sikre en tur i sikker varetægt.

Præferencer

Dine anmodninger er forespørgsler og kan ikke garanteres. Værelsesfordeling udføres af hotellet, specielt udstyret udlejningsbil eller en specifik model leveres af biludlejningsfirmaet. På TripX’ hjemmeside har du mulighed for at angive dine ønsker, men vi kan ikke garantere dem. Seng eller tremmeseng til børn under 2 år er ikke inkluderet. Informer venligst hotellet ved ankomsten, hvis der ønskes ekstra tilbehør. Eventuelle omkostninger for ekstra tilbehør betales af kunden på stedet.

Pas, visum og vaccinationer

Du er som rejsende ansvarlig for at have et gyldigt pas, visum, visum ved mellemlandinger, nødvendige vaccinationer og andre eventuelle dokumenter i de lande, som du skal besøge i løbet af din rejse. OBS! Flere lande kræver, at passet er gyldigt i mindst seks måneder efter hjemrejsedatoen.

De fleste lande udenfor EU kræver en hjemrejsebillet og/eller en billet videre fra landet. Hvis man ikke kan fremvise dette, er der risiko for, at man bliver afvist allerede i afrejselufthavnen eller ved ankomsten til landet. Hvis du ikke er dansk statsborger, kan ovenstående også være aktuelt inden for EU. Skulle dette tilfælde opstå, er der ingen mulighed for tilbagebetaling eller ombookning.

Ændringer i tidsplan

Det er altid kundens eget ansvar at tjekke ændringer i rejseplanen direkte med det reserverede flyselskab. TripX er ikke ansvarlig for e-mails, som af uvisse årsager ikke når frem til modtageren (f.eks. spamfilter). I det tilfælde at flyselskabet tillader afbestilling i forbindelse med ændringer i rejseplanen, tilbagebetales hele beløbet. Senest 24 timer før afrejsen skal du tjekke med afrejselufthavnen, at der ikke er foretaget sene ændringer i rejseplanen.

Flyrejsens gennemførelse

TripX formidler kun flybilletterne og er derfor ikke ansvarlig for hændelser, der involverer flyrejsens udførelse. Eksempler på dette er mistet bagage, bagageafgifter, der ikke er inkluderet i flyprisen, aflyste fly og ændringer i tidsplanen. Dette ansvar ligger hos flyselskaberne, og man skal derfor henvende sig direkte til det ansvarlige flyselskab ved eventuelle klager. Mistet eller beskadiget bagage skal altid anmeldes med det samme i lufthavnen ved det ansvarlige flyselskab/håndteringsselskab. Dette skal ske i direkte forlængelse af, at hændelsen er opstået. I tilfælde af forsinkelser har du som passager ret til væsentlig kompensation fra flyselskabet. Indgiv krav om denne kompensation på stedet i forbindelse med forsinkelsen. Link til EU-regler . Det er ofte besværligt og tidskrævende at få udbetalt denne kompensation fra flyselskabet efterfølgende.

Vær opmærksom på, at alle flyvetider angives i lokale tider.

Glem ikke at tjekke afgangstiderne for både ud- og hjemrejse 24 timer før afgang. Det kan du gøre på flyselskabets hjemmeside.

Mange flyselskaber opkræver betaling for bagage og andre ydelser, der kan være forbundet med flyvningen. Sørg for at kontrollere flyselskabets regler. Det er ofte dyrere at betale for f.eks. bagage i lufthavnen, end det er at bestille denne ydelse på forhånd, enten på TripX’ hjemmeside i forbindelse med bestillingen eller direkte hos flyselskabet før afrejse.

Ind imellem samarbejder flyselskaberne. Dette kan betyde, at du bestiller en flyvning hos ét flyselskab, men i sidste ende gennemføres flyvningen af et andet flyselskab. Det er ret normalt og kendes under betegnelsen codeshare.

I særlige tilfælde kan flyselskabet omlægge flyvningen, hvilket kan resultere i en mellemlanding, der ikke er planlagt fra begyndelsen.

Visse flyselskaber inkluderer både mad og drikke i flybillettens pris. Andre selskaber kræver betaling for mad og/eller drikke under flyvningen. For yderligere oplysninger om serviceniveau henviser vi til flyselskabernes hjemmesider.

Hvis et flyselskab foretager en ændring i tidsplanen, og dette medfører forkortet tid på rejsemålet og hotellet, vil de rejsende blive kompenseret i tilsvarende omfang.

Hvis du har bestilt tillægsprodukter som f.eks. en udlejningsbil via TripX, skal du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid.

Hvis du har bestilt tillægsprodukter eksternt udenfor TripX, bør du kontakte leverandøren og meddele din ændrede ankomsttid. TripX påtager sig intet ansvar for omkostninger, som opstår for rejseprodukter, som er bestilt eksternt.

For oplysninger om bagageregler henviser vi til de respektive flyselskabers betingelser, som du finder på flyselskabernes hjemmesider. Betingelserne kan variere meget blandt flyselskaberne.

Hotel

TripX formidler kun hotellets service. I tilfælde af at den leverede service ikke svarer til den bestilte, skal fejlen straks indberettes til hotellet. Hvis der ikke foretages nogen rettelse, skal den rejsende anmode om erstatning/kompensation på stedet af leverandøren. Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig kvittering fra leverandøren for, hvad der ikke er opfyldt samt årsagen til manglen. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomsten. TripX skal kontaktes straks, hvis manglen ikke korrigeres eller kompenseres i rimeligt omfang af hotellet.

Lejebiler

TripX formidler kun biludlejningsfirmaets service. I tilfælde af at den leverede service ikke svarer til den bestilte, skal fejlen straks indberettes til biludlejningsfirmaet enten ved afhentningen af lejebilen eller i løbet af lejeperioden umiddelbart efter fejlen opstår. Hvis der ikke foretages en rettelse, skal den rejsende anmode om erstatning/kompensation på stedet af leverandøren. Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig kvittering fra leverandøren, for hvad der ikke er opfyldt og årsagen til fejlen. TripX har ingen mulighed for at rette op på en mangel efter hjemkomsten. TripX skal kontaktes straks, hvis ikke manglen afhjælpes eller kompenseres i rimelig grad af biludlejningsfirmaet.

Transfer

TripX formidler kun transfertjenesten. I tilfælde af at den leverede service ikke svarer til det, der er bestilt, skal fejlen straks indberettes til transferselskabet. Hvis dette ikke er muligt, skal den rejsende anmode om en skriftlig kvittering fra leverandøren for det, der ikke er opfyldt og årsagen til fejlen. TripX skal kontaktes straks, medmindre fejlen afhjælpes eller kompenseres i rimeligt omfang af transferselskabet.

Reklamation

Hvis der i løbet af ferierejsen skulle opstå en fejl i forbindelse med nogen af ​​de enkelte rejsekomponenter, der kan medføre en klage, så skal leverandøren (flyselskab, biludlejningsfirma, hotel etc.) straks underrettes og gives mulighed for at rette op på fejlen. Hvis der rejses en klage direkte til leverandøren under rejsen, skal du altid sikre dig bevis for dette. Dette er af afgørende betydning, hvis du efter din hjemkomst har til hensigt at indgive et krav mod leverandøren. Hvis du modtager erstatning eller kompensation direkte fra leverandøren under rejsen, og/eller hvis TripX ikke er blevet kontaktet, da manglen opstod, forfalder retten til efterfølgende erstatning ofte. Klager, hvor den rejsende ikke får en aftale med leverandøren i stand, kan videregives til TripX til en udredning. Klagen skal indeholde: Bookingreference, afrejsedato, rejsemål, detaljeret beskrivelse af problemet og helst en skriftlig redegørelse fra leverandøren vedrørende problemet og årsagen hertil. Afhængigt af ​​klagens karakter forbeholder vi os 3-6 ugers behandlingstid for at kunne stille krav til leverandøren. Indsend klagen til TripX Travel AB, Stora Trädgårdsgatan 30, 211 28 Malmö, Sverige.

Rejsegaranti

TripX er tilknytter Rejsegarantifonden. Rejsegarantien gælder ved køb af ferierejser hos TripX bestående af mindst to komponenter (fly, hotel eller udlejningsbil) i den samme bekræftelse. Rejsegarantien gælder ikke ved køb af f.eks. kun fly, udlejningsbil eller hotel.

Rettigheder for flypassagerer

Alle flypassagerers rettigheder er underlagt en lovramme kaldet Montrealkonventionen. Indenfor EU er der også et særskilt direktiv, som alle flyselskaber skal følge. Læs mere på følgende link : Montrealkonventionen

Fortrydelsesret

Ifølge forbrugeraftaleloven er der ingen afbestillingsret for rejser, der indeholder transport og indkvartering. For mere information om dette henviser vi til www.konsumentverket.se

Ansvar for TripX

Aftale om visse transporter, tjenesteydelser eller produkter indgås mellem den rejsende og den pågældende leverandør. TripX er under ingen omstændigheder ansvarlig for indirekte tab, herunder bl.a: Reduktion eller tab af produktion eller omsætning, tab som følge af at transporten, tjenesteydelsen eller produktet ikke kunne benyttes efter hensigten, udebleven fortjeneste som følge af at aftaler med tredjeparter er ophævet, ikke er blevet korrekt opfyldt eller ikke kunne indgås eller erstatning som følge deraf eller lignende tab eller udebleven eller formindsket fortjeneste som brugere udsættes for som følge af brugen af ​​hjemmesiden, indholdet og produkter, der formidles af TripX.

Intellektuelle ejendomsrettigheder

Alle intellektuelle ejendomsrettigheder (herunder patenter, varemærkerettigheder og ophavsretter) til hjemmesiden og dets indhold tilhører TripX og/eller samarbejdspartnere. Det er ikke tilladt at anvende hjemmesiden og dens indhold til kommercielle formål f.eks. til offentliggørelse eller videreformidling.

Misvedligeholdelse af aftale

TripX-hjemmesiden må ikke anvendes i spekulationsøjemed. Det er heller ikke tilladt at skabe svigagtige bookinger uanset formål. Misbrug af denne art kan være kriminelt og kan blive politianmeldt. I alvorlige tilfælde kan der være erstatningsansvar for dem, der misbruger hjemmesiden. Brugere, der anvender metoder som beskrevet ovenfor, og som bevidst bruger hjemmesiden uretmæssigt, vil blive helt eller delvist udelukket fra hjemmesiden.

Eksterne links

TripX accepterer ikke ansvar for andre hjemmesider, som linker til TripX’ hjemmeside eller omvendt hvilke hjemmesider, som TripX linker til.

Indhold på TripX og websteder, som linker dertil

TripX har en målsætning om, at al kommunikation skal være virusfri, men tager ikke ansvar for konsekvenser som følge af, at det ikke er tilfældet.

TripX hjemmeside er meget gennemarbejdet, og der er gjort en stor indsats for at undgå og forhindre forskellige fejl. Indholdet kan dog indeholde fejl eller være mangelfuldt på grund af tekniske årsager, fejltryk eller andre årsager. TripX accepterer intet ansvar for sådanne fejl eller mangler. TripX garanterer ikke ejerskab eller ophavsret til indhold, som leveres af en tredjepart. TripX garanterer ikke, at hjemmesiden har nogen tilgængelighed eller bestemte svarstider. TripX fraskriver sig udtrykkeligt ansvar for både direkte og indirekte skader og tab, der opstår som følge af hjemmesiden eller af at hjemmesiden ikke fungerer tilfredsstillende.

TripX hjemmeside og dens indhold findes i “foreliggende stand”.

I tilfælde af at TripX på trods af ovenstående er ansvarlig for skadeserstatning/kompensation, kan det samlede beløb aldrig overstige et prisbasisbeløb.

Gældende lov

Uenigheder i forbindelse med anvendelse af hjemmesiden og dens indhold skal afgøres af byretten i første instans.

Integritets- og sikkerhedsspørgsmål, se også siden “privatliv og sikkerhed”.

Når du bestiller en rejse med tripx.dk, accepterer du også, at TripX Travel AB gemmer din e-mailadresse til fremtidig markedsføring. Vi vil ikke videregive din e-mailadresse til tredjepart.