(senest opdateret 2020-11-19, 12:09)
På grund af det faktum, at situationen med hensyn til Corona-virussen konstant ændres, er det ekstra vigtigt, at du som rejsende tager et stort ansvar før og under turen.
Af åbenlyse grunde er detta uden vores kontrol, og derfor vil vi gerne minde alle rejsende om at selv finde ud hvilke lokale begrænsninger og eventuelle karantænsregler der gælder for det land og destination du skal besøge.
Undersøg nøje hvad der gælder inden turen (nogle lander kræver f.eks. online registrering eller sundhedserklæring før turen), på turen (f.eks. i fly og lufthavne) og på destinationen (f.eks. krav om ansigtmaske, social distancering, karantæn og/eller koronatest).
Aktuel information kan fås på f.eks. https://reopen.europa.eu/da/ og på ambassadernes og luftfartsselskabernes internet sider. Lokale regler kan variere afhængigt af din nationalitet.
Bemærk venligst, at betingelserne på destinationer og hoteller kan ændre sig mellem reservationstidpunktet og afrejsedato.
Hvis din rejse ikke er dækket af det, du kan læse på denne side, vil den, som situationen er nu, afvikles som planlagt.
Vores kundeservice arbejder nu døgnet rundt for at tage sig af alle henvendelser, og de gør det, uden undtagelse, i en klar og juridisk prioriteret rækkefølge:
Alle kunder hvis rejser er berørte, bliver kontaktet af os direkte og personligt – det garanterer vi.
Alle dele af din rejse er forudbetalt af os, da du gjorde din booking, og normalt refunderes afbestilte rejser fra vores leverandører hurtigt. Men, som alle er blevet opmærksomme på, er dette ikke en normal situation – tværtimod.
I denne ekstreme situation holder de fleste hoteller og flyselskaber tilbage på refusionerne til rejsebureauerne, inklusive os, og da disse refusioner afgører rejsebureauernes evne til at tilbagebetale kunder, er det desværre meget vanskeligt at forudsige, hvornår din refusion kan foretages. Det, vi kan forudse, er, at det vil tage betydeligt længere tid end normalt, før vi kan behandle refusioner for aflyste / aflyste ture.
Vi beklager dette og beder om din forståelse.
Har du købt vores afbestillingsbeskyttelse gælder de normale afbestillingsbetingelser for denne. Akut sygdom skal verificeres med lægeerklæring. Der er dog ingen tidsbegrænsning for præsentationen af lægeerklæringen. Refusion foretages efter, at vi har modtaget gyldig lægeerklæring.
Vi råder alle rejsende til at undersøge dine rejseforsikringer, som eksempelvis kan være en del af din boligforsikring. Kontakt dit forsikringsselskab for information.
Hvis du købte ERV/Europæiske’s rejseforsikring, når du bookede din rejse, finder du information om, hvad der er inkluderet her: https://www.tripx.dk/rejseforsikringer
For at sikre, at oplysningerne er aktuelle, officielle og nøjagtige, har vi valgt at bruge https://reopen.europa.eu/da/.
Klik på linket og valg derefter det land, du er interesseret i for at få den seneste opdatering vedrørende din destination